Er det vanlig med blærekatar på ketolyse? Jeg brukte c-vit og tranebærtabl før jeg begynte på kuren, men det står jo at c-vit ikke er anbefalt å ta sammen med ketolyse tabl. Så nå er jeg på en heftig antibiotika kur for andre gang på 2 mnd:( Og juice er jo utelukket som drikke..
IN PAIN:hylgrine:
Drikk masse vann og press litt fersk sitron i det. Det burde hjelpe litt. Det er mange grunner til at folk er plaget med blærekatarr - lavkarbo har jeg ikke hørt noe om i den forbindelse. Tror det er like normalt å bli syk uansett hva man spiser jeg ;)
Jeg hadde det noen ganger i begynnelsen. Men jeg tok noen dager med sitronvann og det gav seg og vekta stoppet ikke av sitronen.. Jeg fikk nok i meg en sånn gul flaske på to og to dager. Bakteriene liker ikke det sure;)
Hvis du er mye plaget med urinveiene har jeg bare ett tips: Naturmedisin! Jeg hadde kronisk blærekatarr hele barndommen, men da jeg var 14 prøvde jeg fotsoneterapi. Etter noen behandlinger fikk jeg en skikkelig intens runde, og etter det har jeg bank i bordet ikke hatt det en eneste gang! Det er ganske utrolig siden jeg hadde det 2-3g i mnd fra jeg var 4-5 fram til det.... :rolleyes:
Jeg kan ikke tro det. Vi som er på eurodiett blir anbefalt å ta 1000 mg C - vitamin daglig. Kan ikke forstå hvorfor det skulle være så stor forskjell fra ED til ketolyse.
åå.. så det er pga lavkarbo jeg har sånn plager med det dah.. :O jeg begynte for 14 dager siden, og har etter det hatt det en dag, for så å være bort neste, for å komme tilbake, osv.. nå har det forhåpentligvis gitt seg, og jeg brukte tranebærtabletter til det :) og litt juice, men det er jo hysj, hysj..
Vitamin C er forøvrig vannløselig, så det er strengt tatt ikke mulig å ta for mye av den. Selvfølgelig skilles overskuddet ut gjennom nyrene så tar du ørten gram om dagen kan det tenkes at nyrene belastes noe ekstra, men vitamintilskuddene vi for lov å kjøpe her til lands er uansett så svake at jeg tror du skal jobbe hardt for å skade deg med dem (så lenge vi snakker vannløselige vitaminer).
For eksempel er den høyeste lovlige dosen vitamin D 400 IU (international units) per tablett, mens mange eksperter rundt om i verden anbefaler 4000-5000 IU om dagen for oss nordboere! Forøvrig produserer huden din 20.000 IU vitamin D om du er ute i sola i 20 minutter uten solfaktor. Godt vi har Staten til å passe på oss! ^^
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.