< Tilbake til oversikten

Spirulina

frkDoug sa for siden:

Hei!
Kan vi bruke et kosttilskudd som heter Spirulina når man går på ketolyse? Jeg brukte det før jeg starta, med god effekt, men har ikke brukt det etter jeg begynte.

Ferskenbeinet sa for siden:

Kan ikke se noe i veien for å bruke det, bare sjekk at du får i deg alle næringsstoffene du skal! ;)

kennygirl sa for siden:

Er det flere her inne som har prøvd spirulina? Hvilken effekt har det?

mayasu sa for siden:

Spirulina inneholder 23,9 g karbo. Men det blir vel ikke så mye pr. dose uansett.

Magilla sa for siden:

:oSpirulina gir mye energi og viktig næring på en naturlig måte. Usedvanlig høyt innhold av B12 og Jern er en skikkelig booster for blodverdien. Kjøper denne fra www.spirulinapacifica.no
Vil også anbefale Chlorella, av merkene Sun eller Yaeyama.
Chlorella og Spirulina kan jeg ikke være foruten, men jeg vil også anbefale Acai, som er suveren på innhold av antioksidanter. Pass på at det er frysetørket pulver. Fargen på pulveret skal være mørk. Er den lys så er den spraytørket og inneholder langt færre antioksidanter.

Augustina sa for siden:

Jeg har multi greens, det er en blanding av blant annet spirulina og hvetegress, m.m. Sliter med å få det i meg, har du noen tips?

Og acai. Sett det mange steder - er det bra for noe annet enn energinivået?

j88 sa for siden:

eplejuice skjuler mye av smaken, eller så er det bedre i lunka vann enn i kaldt. acai er veldig bra for immunsystemet

Augustina sa for siden:

Drikker nok ikke eplejuice og lunka vann...hmmm, skeptisk :p

j88 sa for siden:

Nei lunka vann høres ikke godt ut, men mye lettere å få ned grønne pulvere med det, merker ikke smaken så mye da, så er verdt å prøve, og man venner seg til smaken etterhvert

Helsekostinteressert sa for siden:

Acaí er først og fremst veldig rikt på antioksidanter som beskytter cellene i kroppen og styrker immunforsvaret. Det er særdeles energirikt og inneholder både vitaminer, mineraler, omega 6 og 9.

Frysetørket Acaí i kapselform er den mest konsentrerte varianten og fås nå kjøpt i Meny, Ultra og XXL.

Mvh. Kjetil i Nordic Pharma

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.