Iset sa for siden:
Denne snutten viste de på LCHF-seminaret i går, den er hysterisk. :D
Iset sa for siden:
Denne snutten viste de på LCHF-seminaret i går, den er hysterisk. :D
camryn sa for siden:
Genial!
LineJM sa for siden:
:w00t: :lol:
Supera sa for siden:
Har du ikke sett hele dokumentaren? Den anbefales! Se gjerne også klippet Why You Got Fat.
Dokumentaren er altså Fat Head.
Iset sa for siden:
Jeg visste ikke at den var derfra da de viste den, men da jeg googlet for å finne den i går kveld, så jeg det. Den skal jeg se, altså. :)
aslaug sa for siden:
Hei!
Var det mye folk?:D:D
Iset sa for siden:
Ikke så mye som i Bergen, der var det visst fullt hus. Kanskje 50-60 stk? Greit nok, det var i hvert fall veldig gøy og Skaldeman opptrådte som vanlig som den fødte foreleser. :D
Gracella sa for siden:
Denne er vel fra samme film og verd en titt:
www.youtube.com/watch?v=iCVo8HbDpXI&feature=related
Photobscura sa for siden:
Har sett hele filmen. Genial! :D
LineJM sa for siden:
Høres ut som det var mer action enn i Bergen. Her var fullt hus men vi fikk ikke se noe sånt..... småmisunnelig
jeg fikk meg ny kokebok da :p
Iset sa for siden:
Jeg kjøpte også kokeboka, og fikk en veldig koselig og personlig hilsen i den, av Skaldeman. Pratet endel med ham på tomannshånd, det var veldig interessant. Kul fyr! :)
LineJM sa for siden:
Jepp, veldig kul fyr og dyktig som foreleser. Her var så mye folk og så lang kø at jeg ikke fikk noe signatur, køen var så lang da jeg fant han at jeg tok med boka uten signatur.:rolleyes:
Iset sa for siden:
Usj ja det er jo litt frustrerende, kan jeg tenke meg. Det er jo litt deilig med lite folk også, for da blir det liksom mer "intimt", vi får pratet med foredragsholderne og alt er ikke bare kaos og køer.
LineJM sa for siden:
Er et både og ja, er jo bra at det er mange som er interresert og møter opp, men så får man køer da. Var et par andre forelesere har i tillegg til Skaldeman og Dahlqvist(staving?) De var ikke like bra. Kunne egentlig ha ønsket meg at de to svensken fikk mere tid og de andre mindre. Tekniske detaljer rundt hvordan de driver på en bestemt klinikk er ikke så fryktelig interessant. Synes jeg da.
blåbær sa for siden:
Bestilte Fat Head på amazon i dag, og jeg gleder meg skikkelig til den kommer!
Virgo2 sa for siden:
Ja, jeg var også i Stavanger sammen med min datter. Syntes det var gøy og interresant å få treffe dem"live", etter å lest bøkene deres. Kjøpte kokeboken til Skaldeman som jeg fikk signert til min mann som er en god kokk. Skaldeman var pratsom og en dyktig foreleser. Jeg tok meg selv i å le skikkelig høylytt:o flere ganger, til min datters store irritasjon:D
Donna sa for siden:
Eg er så enig. Det gikk altfor mye tid ut i klinikk reklame med fancy ordbruk og side opp og ned med blodverdier. For lite av informasjon om hvordan man bruker kostholdet i praksis og hva som er fordelene med det. Fokusen var veldig på å skremme alle fra å bli sykelig syk om man ikke gjorde det. Men det er nå min mening da. Kjekt var det og. Utrolig flott kokebok. Fantastiske bilder :)
LineJM sa for siden:
Enig. Jeg savnet biten om lavkarbo i praksis, i orienteringen i begynnelsen så ble dette nevnt som et punkt. Det som kom i stedet for var ikke godt nok. Bar veldig preg av reklame fra denne klinikken som visstnok har kurert en viss påtroppende fylkesmann. Dessuten alt for teknisk og han gjentok seg selv hele tiden. Gå hjem og øv til neste foredrag! Det burde vært kortet kraftig ned! Og ark på ark med blodprøveverdier er da heller ikke særlig interessant for en legperson.Skjønte at hun legen var veldig glad for disse resultatene og pasjonert om det hun jobbet med men det var likevel ikke så veldig interessant når det ble case etter case. Dette var jo ikke et seminar for helsepersonell.
Iset sa for siden:
Jøss, sånn var det ikke her i hvert fall. KOS hadde et lite foredrag men bare på rundt 10-15 minutter eller så, resten var kun Dahlquist og Skaldeman, og vi fikk masse info om kostholdet i praksis og diverse, jeg savnet ingenting whatsoever. Skaldeman fortalte masse, masse om livet sitt og viste masse bilder osv. Annika snakket mest om livet sitt hun også, og ikke så masse tekniske ting som vi ikke skjønte, jeg kjenner meg overhodet ikke igjen i det dere skriver. Så det høres ut som vi hadde det bedre i Stavanger ja.
LineJM sa for siden:
misunnelig :p
Hadde ikke egentlig i mot at disse andre deltok, men de var dårlige som foredragsholdere og jeg hadde mye mer lyst å høre om lavkarbo i praksis. Synes ikke de hadde fortjent mer tid enn en halvtime på slutten og knapt nok det.
Donna sa for siden:
Høres ut som Stavanger var rette plassen å være ja
Virgo2 sa for siden:
Ja, kvelden var en fornøyelse:D
Amorosa sa for siden:
Jeg har også vurdert å kjøpe filmen på Amazon, men hva med disse sonene...? Bestilte en dvd fra USA for noen år siden, og fikk ikke spilt den på min dvd-spiller :nedfor:
blåbær sa for siden:
Det stod sone 2 på den jeg kjøpte, så jeg håper det stemmer! Kjøpte den fra amazon.co.uk, så jeg regner med at det går bra. Uansett er dvd-spilleren min sonefri, men jeg har aldri prøvd andre soner på den.
moijk sa for siden:
amazon.co.uk er england, dvs sone 2 (samme som norge), amazon.com er usa, dvs sone 1. Ikke samme sone som norge.
Mr. Muscle sa for siden:
For de som lurer på om filmen fra amazon.com er brukbar i Norge så er det vel bare å spørre han som har laget filmen. Han svarer stort sett i løpet av en time. [url]www.fathead-movie.com[/url]
andreasoe sa for siden:
bump, verdt å se :)
Titania sa for siden:
Denne er også verdt og se. forelesning fra fyren bak Fathead movie.
Lagt ut for 2 dager siden.
www.fathead-movie.com/index.php/2010/10/28/video-of-the-big-fat-fiasco-speech/comment-page-1/#comment-79600
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.