Har sett på forskjellige tacograteng oppskrifter her inne, og laget for første gang min egen i dag med ingredienser jeg selv trodde ville funke:
1 pk. karbonadedeig
1/2 blomkål
1/2 løk
1/2 salat
1/2 pk. creme fraiche (er vel noe karbs i denne? mulig å bruke noe annet?)
1 pk. tacomix
1/2 glass tacosaus
ca. 100 g. revet ost.
Stek karbonadedeigen og bland inn tacomixen som vanlig.
Kok blomkålen og mos den.
Hakk løken og salaten i biter, bland inn creme fraichen så du får en tykk grøt av dette, gjerne bruk ei skål til dette..
Bruk ei ildfast form og legg lagvis i følgende rekkefølge: Karbonadedeig, blomkål, creme fraiche grøt, nytt lag med karbonadedeig, taco saus og revet ost på toppen.
La stå i ca. 15 minutt eller til osten er blitt gylden.
Ble overrasket over hvor saftig og god denne ble.. mye vann som fordamper av grønnsakene i ovnen. Gjerne gi ei tilbakemelding hvis du gir den et forsøk ;)
Tacomix inneholder vanligvis masse masse sukker da! Eller har du kanskje funnet en som ikke gjør det? :) Ville nok vert mer bekymra for karbene der enn i creme fraichen ;)
Fort gjort! Gjorde samme feilen jeg og:rolleyes: Utrolig hva de hiver sukker oppi altså... Men her har du hvertfall oppskrift på hjemmelaget tacokrydder, heelt uten sukker:p
Og sånn utenom det, oppskriften hørtes kjepme digg ut! Tacograteng er en gjenganger her, så kanskje det blir denne varianten jeg tester neste gang ;)
Jeg har brukt oppskrifta di flere ganger, med like bra resultat hver gang (til og med uten blomkålen). Til og med mannen min synes denne er kjempegod!! Nammmm
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.