< Tilbake til oversikten

Tacograteng med blomkål og salat

MrMinister sa for siden:

Har sett på forskjellige tacograteng oppskrifter her inne, og laget for første gang min egen i dag med ingredienser jeg selv trodde ville funke:

1 pk. karbonadedeig
1/2 blomkål
1/2 løk
1/2 salat
1/2 pk. creme fraiche (er vel noe karbs i denne? mulig å bruke noe annet?)
1 pk. tacomix
1/2 glass tacosaus
ca. 100 g. revet ost.

1. Stek karbonadedeigen og bland inn tacomixen som vanlig.
  2. Kok blomkålen og mos den.
  3. Hakk løken og salaten i biter, bland inn creme fraichen så du får en tykk grøt av dette, gjerne bruk ei skål til dette..
  4. Bruk ei ildfast form og legg lagvis i følgende rekkefølge: Karbonadedeig, blomkål, creme fraiche grøt, nytt lag med karbonadedeig, taco saus og revet ost på toppen.
  5. La stå i ca. 15 minutt eller til osten er blitt gylden.

Ble overrasket over hvor saftig og god denne ble.. mye vann som fordamper av grønnsakene i ovnen. Gjerne gi ei tilbakemelding hvis du gir den et forsøk ;)

crystall sa for siden:

Tacomix inneholder vanligvis masse masse sukker da! Eller har du kanskje funnet en som ikke gjør det? :) Ville nok vert mer bekymra for karbene der enn i creme fraichen ;)

MrMinister sa for siden:

hehe :) rookie mistake.. brukte nok bare en vanlig pose old el paso tacomix, men hva om man bare bruker vanlig tacokrydder på glass, altså ikke mix?

Momse sa for siden:

Jeg tror Hindu sitt tacokrydder på glass er uten sukker ;)
[color=#000080][/color]
Hørtes kjempegodt ut, forresten :)

crystall sa for siden:

Fort gjort! Gjorde samme feilen jeg og:rolleyes: Utrolig hva de hiver sukker oppi altså... Men her har du hvertfall oppskrift på hjemmelaget tacokrydder, heelt uten sukker:p

Og sånn utenom det, oppskriften hørtes kjepme digg ut! Tacograteng er en gjenganger her, så kanskje det blir denne varianten jeg tester neste gang ;)

Sisteinnsats sa for siden:

Tacosausen har vel også endel sukker eller?

Drømmeren sa for siden:

First price sin taco saus har ca 3.6 karbohydrater... er dette mye?
Finnes det en med mindre karbohydrater?

meretely sa for siden:

Jeg har brukt oppskrifta di flere ganger, med like bra resultat hver gang (til og med uten blomkålen). Til og med mannen min synes denne er kjempegod!! Nammmm

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.