Ja altså jeg baker kaker på bestilling fra folk og da må jeg smake til for å få det passe søtt o.l. Finnes det noen måte at jeg ikke får i meg karbs?
Jeg har bakt to kaker i dag og sånn som ostekake MÅ smakes til med sukker og sitron for at den skal bli skikkelig god... Jeg har smakt på men bare bittelitt på tunga.. I og med at folk betaler for kakene er det viktig at de er skikkelige...
Første gang jeg bakte bursdagskake etter jeg begynt på ketolysekuren, så putta jeg slikkepotten i munn helt automatisk.... Sperra øya opp og spytta som gal :lol:
det er ikke bare bare å smake på ting heller når en har holdt seg uten sukker lenge er min erfaring. Jeg syns jo ALT smaker sukker og alt for søtt, i og med at jeg ikke er vant med det lenger. Om jeg lager en lavkarbo ostekake så syns ikke mannen min den er noe særlig, siden den ikke er søt overhode... Mens jeg syns den er mer en søt nok! Har du noen andre som kan smake for deg?
Jeg har spist lavkarbo så lenge nå at jeg er helt forkvaklet i søtsmaken. Må ha mann og barn til å smake for meg. Har også oppdaget at f.eks. kremost-is som jeg synes smaker himmelsk når jeg er i ketose er veldig langt fra himmelsk ellers.
Jeg må gjøre samme med glasurer etc på restauranten jeg jobber, men smaker og spytter det ut, Da svelger du ikke mer en det bittelille som kommer ned med spyttet. Null stress :)
Tusen takk folkens. Ja jeg har gubben som kan smake for meg, MEN han vil ofte ha det FOR søtt! Men jeg tror jeg smaker og spytter ut og tar en sjekk med gubben innimellom at om han vil ha litt mer sukker er det bra. hehe :p
Får prøve meg i dag for i dag skal jeg pynte kakene. :p
Ja, muligens best å høre på han. For når vi er i ketose og aldri spiser noe søtt, nesten, så blir litt sukker nok for oss. "Vanlige folk" vil ofte ha ting søtere, for de er vant med sukker.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.