Jeg pleier å veie meg ca hver dag. Eventuelt annenhver.
Men nå er jeg hos kjæresten min, og han har ikke vekt. kjenner jeg holder på å bli gal. Har ikke veid meg siden Torsdag!! Skal ikke hjem før neste lørdag. Jeg er kjemperedd for å gjøre noe galt.
Føler liksom jeg må veie meg for å holde kontroll på at jeg spiser riktig. Jeg vil ikke risikere å gå opp i vekt liksom..
Vet du jeg gikk 2uker uten vekt, og trodde jeg skulle bli gal, men det sies her inne og jeg er forsåvidt enig at det ikke er noen vits å veie seg mer enn en gang i uka.. Vet om flere her inne som har enten fått kjæresten til å gjemme vekta eller kastet vekta.. Så lenge du holder det til det du kan spise og mellom 15-20g carbs pr dag så går det så bra...
Du kan jo bruke stick, da! Er ikke helt 100%, men så lenge du får utslag er du i ketose og vet at du spiser riktig!
Ellers trenger du ikke målebånd, bare et tau eller sånt hvor du merker av midjemålet feks. Da ser du jo også fra gang til gang om du har gått inn siden sist!:D
For meg er det nesten en lettelse å ikke ha vekt :D
Jeg pleide å veie meg HELEE dagen, når jeg våknet, før jeg spiste, etter at jeg spiste og hver gang jeg gikk forbi badet egentlig.
Men så flytta jeg til Oslo for å studere og her har jeg ikke vekt :)
Fikk ikke veid meg etter 1 mnd. da jeg var hos legen og spurte om jeg kunne få låne den litt :p
Var hjemme i høstferien og der var jeg tilbake til det samme, veide meg FLERE ganger om dagen... ganske slitsomt egentlig.
Nå er det 2 uker siden jeg veide meg sist og jeg kommer ikke til å veie meg igjen før ca. 20 desember :)
Tror det er like greit fordi jeg var alt for fokusert på den onde vekta...
litt deilig å ikke ha den rundt seg.
Er i akkurat samme situasjon :) Får ikke veid meg før jeg skal besøke familien i jula:) Innimellom savner jeg den litt, men klarer heller å fokusere på andre ting enn bare vekta :) Bl.a trivsel, føle selvbeherskelsen, gleden ved å lage så god mat osv...
Jeg har måttet få samboer til å fjerne vekta:o
Jeg tror jeg stresser unødvendig mye når jeg veier meg hver eneste dag. Det stresser kroppen mer enn vi bør stresse den! Ikke rart noen blir skuffet når de veier seg daglig liksom.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.