< Tilbake til oversikten

Kjøttpålegg

skumgummi sa for siden:

Er det uff med haugpølse og salami? ser det er 0 karbo, men det er kanskje andre ting som gjør at man ikke bør spise det?(mengde er ca 2 skiver pr dag, av en av tingene) Hva slags pålegg bør man absolutt ikke spise av type kjøttpålegg?? Jeg skal ned i vekt, ikke vedlikeholde.

Vettel sa for siden:

Null karbo er ok! Spis i vei. Obs på at salt binder vann da.

crystall sa for siden:

Så sant det er null eller svært lite karbo i, er det greit å spise. Jeg spiser mye salami, kokt skinke, kylling/kalkun pålegg osv... De ligger skjelden på over 2g/100g. Eneste er å være obs på sånne krydderskinker ol, de inneholder av og til sukker. Ellers som vettel sier, spesielt salami og annet spekekjøtt kan binde vann i kroppen :)

Arka sa for siden:

Hei - litt off topic kanskje; men hva spiser dere til f.eks. salami? Til kokt skinke bruker jeg en del rekesalat (den uten erter) med 2 gr karbo pr 100 g. Til salami er jeg blank.

Kitt sa for siden:

Salatblad, smør, ost og salami!;)

Salami og egg er kjempegodt!:D

Eller på osteknekkis/-chips med smør og annet tilbehør!

Ferskenbeinet sa for siden:

til salami passer eggerøre bra om en liker det! Jeg har og hatt salami oppi salat med rømme til... mmm eller klippet dei i biter og hatt det i omelett.

crystall sa for siden:

Salami er godt i salat, i omelett og på osteknekkis. Eller bare med en stripe majones rulla sammen med en skive ost som en enkel snacks :) Også veldig godt på pizza (lavkarbo da selvfølgelig!) :) Mange mange muligheter!

Myrull sa for siden:

Oopsie med salami og majones, nam! :)

skumgummi sa for siden:

Karins aller beste(LAV karbo brød) med godt pålegg på! Eller som det skrives over, er det mange varianter:)

Victory sa for siden:

Italiensk salat husker jeg at jeg brukte før sammen med salami, så om man finner en med lite karbo.. :) Snaddergodt er det hvertfall.

Flippy sa for siden:

Jeg bruker Nannahs knekkebrød med salami, agurk, paprika og et salatblad :)

Arka sa for siden:

:) Å dere er gode - her er det bare å velge og vrake.:D Tusen takk for svar. Går tom innimellom jeg.:eek:

Seba-stina sa for siden:

Oopsi med salami og agurk er nammis. Eller CC med salami eller annen pølse/kjøttpålegg så lenge det er under 5g karber pr 100g så spiser jeg det iallfall. Mmmm!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.