Er det uff med haugpølse og salami? ser det er 0 karbo, men det er kanskje andre ting som gjør at man ikke bør spise det?(mengde er ca 2 skiver pr dag, av en av tingene) Hva slags pålegg bør man absolutt ikke spise av type kjøttpålegg?? Jeg skal ned i vekt, ikke vedlikeholde.
Så sant det er null eller svært lite karbo i, er det greit å spise. Jeg spiser mye salami, kokt skinke, kylling/kalkun pålegg osv... De ligger skjelden på over 2g/100g. Eneste er å være obs på sånne krydderskinker ol, de inneholder av og til sukker. Ellers som vettel sier, spesielt salami og annet spekekjøtt kan binde vann i kroppen :)
Hei - litt off topic kanskje; men hva spiser dere til f.eks. salami? Til kokt skinke bruker jeg en del rekesalat (den uten erter) med 2 gr karbo pr 100 g. Til salami er jeg blank.
til salami passer eggerøre bra om en liker det! Jeg har og hatt salami oppi salat med rømme til... mmm eller klippet dei i biter og hatt det i omelett.
En tallerken med salami (og andre rene kjøttpålegg), gode oster i biter, litt tomat, agur, stangselleri. Gjerne noen drypp olje på og tørka basilikum er godt :)
Salami er godt i salat, i omelett og på osteknekkis. Eller bare med en stripe majones rulla sammen med en skive ost som en enkel snacks :) Også veldig godt på pizza (lavkarbo da selvfølgelig!) :) Mange mange muligheter!
Oopsi med salami og agurk er nammis. Eller CC med salami eller annen pølse/kjøttpålegg så lenge det er under 5g karber pr 100g så spiser jeg det iallfall. Mmmm!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.