< Tilbake til oversikten

Spørsmål ang tomatpuré

Matglad sa for siden:

Har lest flere steder her inne at det lønner seg å kjøpe tomatpure på Rema fordi den har lite karbo. Jeg skjønner ikke helt dette. Har sett etter ett par ganger nå og finner ingen tomatpure med lite karbo. Landlord sin har jo 20 g, og det samme har de andre merkene. Noen er det faktisk ikke oppgitt næringsinnhold på heller.

Kitt sa for siden:

Unnskyld, jeg sitter her med en liten hermetikkboks merket Landlord tomatpure og bak på står det karbohydrater 5.5g!:confused:

Hvilken er det du har sett på?:confused:

Matglad sa for siden:

Den jeg så på var i glasskrukke. Da skal jeg se etter hermetikkboks neste gang. Rart at det skal være så stor forskjell på det.

Synes i utgangspunketet det er praktisk med glassene fordi det er lettere å skru på lokket når jeg ikke bruker opp hele. Bruker som regel bare litt tomatpure om gangen.

Tusen takk for svar Kitt :)

Kitt sa for siden:

Bare hyggelig!:)
Fordelen med hermetikkboksene er at de er så små! Bare 140g!:D

Gracella sa for siden:

Frys ned restene i en plastpose. Sørg for at du fryser den som en "pølse" i bunnen av posen, så er det bare å brekke av en ss eller to når du trenger det.

crystall sa for siden:

Smart!:D

Alkazelters sa for siden:

Ica sin på tube er langt mer praktisk, og den har 7,5 gram karbohydrat. Det praktiske er langt mer verdt enn den lille forskjellen, for min del.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.