Har akkurat startet med kuren. Skal ned 15 kg. Spiser bare mat med lite karbohydrater, men går ikke ned! Føler meg oppblåst og lei. Jeg spiser masse grønnsaker, men også et fisk/kjøttmåltid om dagen. Kan noen fortelle meg hva jeg gjør feil? Har holdt på bare en og en halv uke, men jeg er så utålmodig........:o)):)
Hei,
For å få noen konstruktive tilbakemeldinger bør du oppgi hvor mange kh du skal pr dag, i og med at filosofien din sier. Egenkomponert. I tillegg så må du skrive eksakt hva og hvor mye su spiser og drikker. Kan jo nevne at de største nybegynnerfeilene er for lite fett og for lite vann.
Du skriver i profilen din at du har egenkomponert. I tillegg skriver du veldig lite om hva du spiser. Tror vi må vite litt mer før vi eventuelt kan hjelpe deg. Skriv ned en typisk dagsmeny for deg, og litt om hva du tenker i forhold til filosofi. Du skriver at du skal ned 15 kg, men hva er utgangspunktet ditt. Vi har jo forskjellige tanker om hva vi skal veie. Så utgangsvekten din kan jo være alt fra 100 kg til 70 kg, og det påvirker også hvor fort og mye du vil gå ned. I tillegg kan eventuelt tidligere slankekurer påvirke vektnedgang nå.
Må få legge til det viktigste, 1,5 uke er ikke lang tid. Våre kropper er forskjellige, noen mister vekt med en gang og noen trenger litt tid før dette skjer.
Uansett, lykke til - gi for guds skyld ikke opp etter så kort tid.
Hei igjen! Lenge siden jeg var her, men holder på.
I dag har jeg spist 2 egg og bacon til frokost. Ei brødskive (lavkarbobød) med meierismør og fet ost på til lunsj. Broccoli/blomkålgrateng med pølsbiter til middag. I tillegg har jeg drukket kaffe, litt pepsimax og nå koser jeg med et glass rødvin. Feilen min er kanskje at jeg drikker for lite vann? Jeg startet den 19.april og har gått ned rundt 4 kg. Kunne tenkt meg en oppskrift på lavkarbobrød også. Nå spiser jeg Ingers grovbrød.
Ta en kikk på oppskriftsforumet her etter bedre alternativer.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.