< Tilbake til oversikten

Spørsmål om Soyamel

Soelli sa for siden:

Hei!
Jeg bakte brød med soyamel her om dagen, og det smakte ikke godt.
Ser det er mange oppskrifter her der soyamel er en av ingrediensene, og lurer på om det er noe annet som kan brukes istedenfor soyamel?

Musti sa for siden:

Ja, en kan bruke soyaprotein ..... bare jeg hadde vist hvor jeg fikk tak i det ... uten smakstilsettning :rolleyes:
Nå venter jeg bare på at Ketolysekur-nettsiden skal åpne sin "shop". Håper de kommer til å selge det der :)

Soelli sa for siden:

Er dette proteinpulveret det samme som de store boksene man kjøper (oftest tilsatt smak) og bruker som shake osv, gjerne i forbindelse med trening :confused:

Når man bytter ut soyamel med soyaprotein i oppskrifter, blir mengen den samme?

Kjøpte forresten et anne merke soyamel i går som ikke luktet så ille. Skal prøve om bakverkene bli bere med det melet. Det andre luktet kvalmt.

Musti sa for siden:

(Får en merkelig melding her når jeg skal legge inn dette innlegget... Meldingen er for kort. ???? Noen som har sett dette før?)

Soelli sa for siden:

Det soyamelet jeg kjøpte i går er svenskt og heter -Risenta Sojamjöl-. Kjøpte det på helsekosten. Det gamle (med vond lukt/smak) kjøpte jeg på Meny.l Prisen var den samme omtrent, men tipper at det på helsekosten kanskje er bedre. Rart at det skal være så forskjell, for jeg trodde soyamel var soyamel, jeg :confused:

Musti sa for siden:

Hadde bare tenkt meg en tur på Rema i dag jeg ... mulig det finnes noe soyamel der som jeg kunne prøve ut?
Ja, merkelige greier at soyamel skal være så forskjellig fra merke til merke.
Gi et lite pip da når du prøvebaker med det nye melet ditt :D

luringen sa for siden:

Har kjøpr Nutana soyamel jeg..noen som har prøvd det??
Også kjøpte jeg soyaflak..ser ut som musli...noen som har prøvd det? Og til hva da??

Soelli sa for siden:

Det var Nutana soyamel jeg kjøpte på Meny som jeg syntes luktet og smakte vondt.
Men vi er jo alle forskjellige, så kanskje du liker det.
Kan jo være det smaker forskjellig i forskjellige bakverk også.
Spent på å høre din erfaring med Nutana melet.

HP sa for siden:

Jeg har brukt: "Twinlab" Vegefuel 100% soy protein fra kinsarvik naturkost i Bergen.

(tror ikke noen andre i landet importerer, men kansje dere kan ta kontakt og spørre om de vil sende?)

Lise

Torkil sa for siden:

Bruk soyaprotein, det smaker mye bedre og inneholder 2-3% karbohydrat, soyamel 20%
Dessverre er det dyrt i Norge kanskje 200 kr / kilo , i Sverige og Danmark er det halv pris!
Lykke til

luringen sa for siden:

kan man bestille fra noe nettsted i Sverige da?? Vet at det er tollfritt å kjøpe under 200....

Musti sa for siden:

Mitt Soyaprotein kjøpte jeg på Life butikk i Sverige (99.- pr. kilo). Mulig du kan bestille derfra. Nå har jeg bakt både brød og pizzabunn av proteinpulveret mitt og det er helt ok. Ikke som "normalt" brød ... men dog bedre enn ingen-ting :)
[color=darkgreen][/color]
Lykke til!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.