< Tilbake til oversikten

Krydder til hvit fisk?

kamp sa for siden:

Noen som har forslag til krydder som er gode til hvit fisk (som steinbit)?

Jeg lager en curry krydder blanding som jeg er glad i men trenger nå ltit nye smaker :rolleyes:

Nannah sa for siden:

Jeg tilhører den gamle skole jeg da...som synes for mye krydder dreper den delikate fiskesmaken. Så her i gården går det mest på salt og eventuellt pepper:p
men jeg kan bruke en karry-rømme ved siden av seifileten da:ja:

kamp sa for siden:

Ja, dere har jo litt sauser å velge mellom. Jeg har bare fisken. Tåler kun 2 typer fisk (brosme og steinbit). Og man blir litt lei av bare kokt fisk med salt på etterhvert :(

LineJM sa for siden:

Persille er godt til hvit fisk. Bladpersille bedre enn kruspersille men man kan sikkert bruke begge.

Gerd sa for siden:

Salt, pepper, tørka dill og litt sitrondråper på :D

LiMe sa for siden:

De har et veldig godt fiskekrydder på apoteket, det heter rett og slett Apotekets fiskekrydder. Litt salt, så ikke ha på ekstra salt i tillegg. Nydelig til stekt fisk. Server gjerne med sandefjordssmør: Smelta smør kokes opp med litt fløte. Ha i finkutta persille til slutt. Nam...

ada-emilie sa for siden:

Dill sier jeg også. Dijonsennep og sitronsaft også. Og salt og pepper selvsagt.

Kanutten sa for siden:

Enig med sennep til fisk! Det er bare snadder! Sennep og finmosa rå løk.

Grovsnus sa for siden:

Steinbit, reker og godt med pepper.
Spiste det på "Bjartmars Favorittkro" i dag.
d e bærre lækkert

Mvh Grovsnus

Setherina sa for siden:

Pesto er lekkert til hvit fisk! Jeg synes ovnsbakt fisk er best, så jeg tar fisken og litt pesto, og slenger det i folie i stekeovn:) Lett og lekkert! ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.