< Tilbake til oversikten

Spinat

GKS sa for siden:

Jeg har så lyst å prøve meg på spinat men hvordan tilbereder jeg det og hvilken mat passer det til? Har en pose med frossen spinat i frysern...

nellie sa for siden:

Jeg pleier å lage spinatstuing.
Bruner løk og hvitløk i smør, har oppi spinatputer og lar det putre til de er tint, heller på litt fløte og lar det surre seg ferdig. Godt til kjøtt eller laks:)

Vettel sa for siden:

...eller blande med blåmuggost, feks norzola og ha til "pasta", kjøtt, etc.

Kan også ha det til gratinerte grønnsaker, kjøtt, etc.

Furine sa for siden:

Spinat er godt med muskat på også :)

Rin sa for siden:

Jeg pleier bare å la putre i panne med en god klatt smør, salt og pepper. :)

Gerd sa for siden:

Spinatsuppe Lavkarbo
(under 5gram karber i hele suppa)

150g dypfryst spinat
1 buljongterning (kylling)
1 liter vann
0,5-1ts JBK

1dl soyamelk (eller fløte)
0,5dl olivenolje
30g smør
salt og revet muskat etter smak
Bland spinat, som ikke trenger tines, hønsebuljong, soyamelk/fløte, smør og olje og kok opp under omrøring. La suppen småkoke i 10 minutter. Rør av og til. Smak suppen til med salt og muskat. Viss suppa skiller seg, bruk stavmixer i kjelen rett før servering.
Serveres med spekesinke eller fenalår (gjerne stekt litt i tørr panne) fylte egg og grove boller, eller osteknekkis.

Kitt sa for siden:

Jeg har med godt resultat smeltet et par puter/biter sammen med blomkålen i mikroen når jeg skal lage blomkålmos. Smaker så lite at det bare blir en enda litt sunnere blomkålmos med fin farge!:D

nellie sa for siden:

ååh, spinatsuppe er GODT! med egg i. mmm:sikle:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.