< Tilbake til oversikten

Hva skal man unngå?

jae-ols sa for siden:

Jeg er ny her og lurer på hva jeg skal unngå. Hva med knekkebrød og frokostblandinger? Hvis det er nei på dem, hva spiser man da til frokost?

Pusemor sa for siden:

Til frokost spiser jeg omelett...

jae-ols sa for siden:

Er knekkebrød bannlyst?

Pusemor sa for siden:

Bannlyst er det vell ikke men er mange karb i det.. Går du inn på oppskrifter så kan du finne mange gode oppskrifter.Der er også en på knekkebrød..

Kitt sa for siden:

Det står lavkalori i filosofiboksen din og da er du nok på feil sted!:p
Her satser vi på få karbohydrater, der av lavkarbo, LCHF, og de aller fleste teller ikke en eneste kalori!

Vi spiser svært lite knekkebrød og frokostblandingene er ikke av den typen man får kjøpt i butikkene!

Her kan du se hva vi evnt spiser til frokost!

jae-ols sa for siden:

jeg mente lavkarbo. Rett skal være rett. så dette er nojk stedet

Kitt sa for siden:

Da bør du endre det som står i boksen så vi kan hjelpe deg på riktig vei!:D
Er ikke så lett å skjønne hva du vil når det står feil, vet du!:)

Du finner oppskrifter på knekkebrød som kan spises her inne. Feks disse er veldig populære!

Velkommen og lykke til!:heia:

jae-ols sa for siden:

Hvordan forandrer jeg det? Hvor går jeg inn? Er ny her.

Kitt sa for siden:

Du klikker Kontrollpanle oppe på den grønne linjen og går videre til Edit your details helt øverst. Der kan du endre på blant annet innholdet i filosofiboksen!

Alle har vært nye, vet du. Tar litt tid å orienter seg i et nytt forum! Bare spør om det er noe!:)

jae-ols sa for siden:

jeg veier 92 kilo og er 168 cm, så jeg er litt for tung. Skulle gjerne tatt av en del kilo.

Kitt sa for siden:

VANN, kaffe, te......
Mange av oss drikker også sukkerfri brus eller saft, mens andre mener det hindrer vektnedgang, opprettholder søtbehov eller rett og slett vil holde seg unna kunstig søtning!

Nerthus sa for siden:

Min frokost består av lavkarbobrød og syltetøy med 4g karbo pr 100g ELLER omelett ELLER en knallgod proteinsmoothie jeg har laget selv :)
(jeg må passe kcaloriene i tillegg til karbohydratene for å gå ned i vekt...)

Brødet og omeletten er det som gjør at jeg føler meg mett lengre utover formiddagen, og det varer helt til lunsj uten problem.

Hilsen Nerthus :engel_ikk

Tonyea sa for siden:

Jeg bruker ofte korni flatbrød som knekkebrød, ellers spiser jeg omelett, egg og bacon eller baker Ziggys polarbrød/lapper og Proteinbrød - Søk på det under oppskrifter ;0)
Ellers fungerer middagsrester veldig bra.

Av drikke går det i vann (!), kaffe, te og farris. Noen ganger pepsi max og fun light saft.

Ellers anbefaler jeg deg å lese etikettene på varer du kjøper i butikken. Søk opp informasjon om lavkarbo på internett (her inne for eksempel) eller kjøp/lån bøker på bibloteket med oppskrifter o.l.
Husk: Kunnskap er makt ;0)

Lykke til!

Borghild sa for siden:

Hei Tonyea.
Jeg ser at Korni inneholder 60g karbo pr 100g, hvorav 3,1g er sukkerarter.
Hvor mye veier ett flak Korni? Gidder du :D

Tonyea sa for siden:

Det er 2,6 karbohydrater i et flatbrød ;)

jae-ols sa for siden:

Hva med is?

Trulte67 sa for siden:

Is er full av sukker, kanskje frukt, og melk. Nei, du må lage din egen!

Cyan sa for siden:

Hei.
Lavkarbo er en paraplybetegnelse for karbohydratreduserte dietter som kan bestå av alt fra 150 gram karbohydrater til tilnærmet null karbohydrater per dag. Når vi ikke vet noe om hva slags nivå du vil legge deg på er det vanskelig å komme med råd. Det er stor forskjell på f.eks. Lindberg hvor man kan tillatte seg f.eks. litt frukt og ris og ketolyse hvor det meste av karbohydratene skal komme fra grønnsaker. Her kan du lese litt om de ulike filosofiene innenfor lavkarbo og finne informasjon om hva du kan tillate deg og ikke av matvarer :)

Borghild sa for siden:

Takk skal du ha.:):) Litt for mye karber for min del :mad:.

jae-ols sa for siden:

Det er vanskelig å si hvor man legger seg. Jeg vil ikke være fanatisk. Noen karbo blir det i løpet av dagen. Men ikke nede på 25 nivå. Jeg trener hardt i tillegg og er veldig aktiv, men til nå har ikke vekten minket. Men har kuttet ut: melk, potet, ris og pasta og lite med brød. Tar en skive med Lindberg brød en gang i blant. Kuttet ut frukt og sjokolade. ;);):)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.