< Tilbake til oversikten

Trenger litt hjelp

Vifster sa for siden:

Hei, jeg håper det er noen som kan gi meg noen svar.
Slutten av juli 2009 Veide jeg 130kg og estemte meg for å gå ned i vekt,
frem til Januar 2010 kuttet jeg alt av godterier, Usunn mat som hamburger/pølser/pizza etc og gikk over til sukkerfri brus, samt at jeg jogget 3-4 ganger i uka. Maten jeg spiste var "sunn" mat men jeg spiste fortsatt Brød, Poteter, ris og pasta. Jeg tok av ca 23kg. og var ganske fornøyd med det, målet mitt før jeg starta var å veie 90kg innen 20.juni 2010.
Jeg veier nå 103kg og føler jeg har litt dårlig tid nå. fra januar til 15. april har det blitt litt usunn mat og litt godterier av og til så har nesten ikke gått ned noen ting i denne perioden. Jeg lurer litt på om jeg skal prøve meg på en atkins diett frem til sommeren, er det mulig å gå ned 13-14 kg frem til 20 juni? og hvordan er det å begynne å spise karbohydrater igjen etter en diett uten?

Gracella sa for siden:

Når du begynner å spise mange og raske karbohydrater (eg går tilbake til gammelt kosthold) så kommer nok alle kiloene tilbake.
Hvis du bruker Atkins vedlikehold eller går over til et kosthoild à la Fedon, så vil disse kiloene ikke komme tilbake.
Om du klarer å gå ned 13-14 kg fram til 20 juni vet jeg ikke, men det er sikkert mulig.
Du begynner å nå normalvekten din, og erfaringsmessig er det disse siste kiloene som ikke vil av.
Hvis du velger å gå på Atkins/lavkarbo (og se på det som en endring av kostholdet, ikke som en tomåneders kur)vil du imidlertidig oppleve mange helsemessige gevinster, så jeg vil anbefale deg det, ja :).

Gratulerer med flott vektnedgang!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.