< Tilbake til oversikten

Jeg har mest lyst til å grine!!

Tiril77 sa for siden:

Fy søren!! Nå er det nummeret før jeg gir opp!! Til tross for at jeg har vært superflink (synes jeg selv da) kuttet ut alt som heter brød (inkl knekkebrød), mel,sukker,pasta, ris og alt med høyt karbo innhold + sluttet å drikke pepsimax og kuttet ut suketter i theen så bare øker vekta!! :eek: :confused: Gikk ned 5 kg første uka, men nå er det 2,5 kg på igjen! jeg forstår ikke hvordan det er mulig.. jeg er da ENDA flinkere nå i disse dager en da jeg gikk ned de kiloene.. masse vann drikker jeg, og i går gikk jeg i 2 timer.. Måltidene mine (kan sees under dagbøkene "tonjes vei til et sunnere liv"... men har spist enda sunnere siste dagene en hva som er loggført) består av masse grønnsaker til hvert måltid og masse proteiner.. Kosttilegg tar jeg i form av Cocosa også. Og som jeg skrevet, så har jeg kuttet ut alt søtt.. naturlig som kunstig (spiste litt Atkinsbarer, og ting med natreen før, men det har jeg også kuttet ut) .. Hva pokker gjør jeg feil??? (jeg vet jeg ikke burde veie meg så ofte da men. har egentlig ikke veiedag før til mandagen.. But can't help it!)
[color=#006400][/color]
HJELP!! :( :( :(

Aline sa for siden:

fortsett som du gjør helt til mandag!! kanskje kroppen holder på litt vann! har du spist noe salt? pliiis ikke gi opp!!! fortsett frem til mandag!! kroppen gjør ofte mye rart, hold ut!!!

:klem:

Tiril77 sa for siden:

Nei jeg har ikke spist noe salt heller! Er forsiktig med salt.. men har spist andre krydderer da... Jeg gir ikke opp enda.. Litt motstand må jeg da tåle. .men blir rimelig oppgitt og frustrert når det blir sånn.. Hadde jeg skeiet ut eller sprukket, så skulle jeg forstått det.. men når jeg er flinkere en jeg noensinne har vært, så føles det vondt!!

Tiril77 sa for siden:

Kan jeg ha spist FOR mye salat?? jeg spiser en rimelig stor porsjon til hvert måltid.. (men jeg må jo bli mett også da!.. trodde grønnsaker var "safe" å spise..) Salatene mine består stort sett av kinåkål,grønnkål (?? ligner på kinakål bare at den er mørkere grønn) rucola, tomater,agurk, kikerter, paprika, mais og noen ganger sort oliven..

guro sa for siden:

Prøv å ha et litt avslappet forhold til det hele.
IKKE STRESS!
Stress er ikke bra uansettog påvirker hele systemet negetivt - kan til og med hindre vektned gang. Dessuten er det noe som heter mens syklus, den på virker også vekta men kanskje flere kilo .

Aline sa for siden:

skjønner at dette er vondt!! det er synd at et tall på en vekt kan bety så mye for humøret!! jeg har det også sånn!!! :klem:

guro har rett!! ikke stress!! vi krysser fingrene for at det er mensen og hvis det ikke er det, så gjør ikke det noe heller. du skal se at det går over og at du kommer til å fortsette å gå nedover!! :)

Tiril77 sa for siden:

Hm.. ja har litt små blødninger og er hoven i magen.. men skal egentlig ikke ha mensen før om 14 dager da.. men nå fikk jeg tilbake tanta for første gang siden fødsel og graviditet for fjorten dager siden da, så kan jo hende den er litt på bærtur en stund før den stabiliserer seg...

Aline sa for siden:

:)

Nille sa for siden:

Det er helt vanlig å stå stille, evt. gå opp i vekt etter en kort periode med lavkarbo kosthold. Kroppen din er ikke vant til det. Den tror du "sulter". Første uka mister du mye vann, og 5 kilo pr uke er uansett ikke realistisk å vente seg. Når kroppen din tror du sulter, sparer den på det den kan, nemlig vannet. De holder vannet til den er sikker på at den får mat nok, og så slipper den det igjen. Jeg gikk opp nesten 2 kg i løpet av et døgn etter å ha drukket rødvin. Dagen etter var kiloene vekke igjen.

Det kan være andre ting også, - hvor du er i syklusen, - eggløsning, uka før mens etc.
Du har ikke spist noe som skulle tilsi at du legger på deg så mye. For å lege på deg 1 lb/0.5 kg fett på en uke, har jeg lest et sted at du må spise 3500 kalorier pr dag. Og det har du garantert ikke gjort. Kan ikke finne noe feil i menyen din, utenom at jeg tror mais har ganske høy GI og har iallefall en del karber. Kikerter er jeg litt usikker på, men siden du er "Lindberg'er" tror jeg det er OK. Her får Lindberg spesialistene komme med råd !

Fortsett som du gjør og ikke gå på vekta før mandag ! Det skaper bare unødvendig frustrasjon !

Og å gi seg nå, bare for et par kilo, - det ville være utrolig dumt gjort ! Og DUM, det er du IKKE !! :p

Tiril77 sa for siden:

Men nå skal jeg ikke tenke mere på det.. Nå kommer snart Snoopigirl og sønnen hennes på besøk, og så skal vi en tur på kjøpesenteret og tusle rundt å kose oss.. har heldigvis fått lønning i dag (penger hjelper bestendig mot dårlig humør! hehe...) så nå skal jeg bare slappe av og svi av litt kroner.. :D

snoopygirl sa for siden:

ikke fortvil tonje...veit det er lett for meg å si..veit akkurat åssen de tallene på vekta kan påvirke humøret ja..ikke noe ok.men prøv å vei deg KUN 1 dag i uka,,,,ser nok bedre resultater da....ikke så mye greie på din kur..men jeg trur kansje det blir litt vel mye grønnsaker kansje..er jo en del karbo i det og da..men du er jo super flink altså,prøv en stund til sånn du driver nå så ser du nok resultater.og stress kan påvirke vekta ja,har jeg erfart mange ganger sjøl,har tenkt altfor mye på det,,ikke lett å la vær når man skal slanke seg akkurat da:)

stå på tonje...nå skal jeg jo til deg om en times tid,så da kan vi prate litt og kose oss,håper du får litt mere mot da vennen.
kooooooooooooooooooooooooooooooooooooos

Tiril77 sa for siden:

Kan jeg det altså?? Spise FOR MYE grønnsaker?? NILLE???? Du som er store orakelet her!! hehe....

Nille sa for siden:

For mye grønnsaker nei !! :eek: Tviler sterkt på at du spiser for mye grønnsaker !! Har lest hva du har spist i journalen din og bortsett fra kikerter og mais, spiser du perfekt Atkins :p Du kan vanskelig legge på deg fett av det du spiser !! Helt sant !! :D

Tiril77 sa for siden:

Kanskje jeg burde skrive Atkins i stedenfor Lindberg i signaturen min da?? hehe... Og den maisen og kikertene spiste jeg først til frokost i dag blandet i en diger bolle med annen salat.. men jeg skal kutte det ut i mine fremtidige salater ;)

Nille sa for siden:

Har sett litt nøyere på maten din. 6 fiberrik er alene 22 netto karber. 4 ss Cocosa er ca 56 gram og det er 500 kalorier !
[font=Verdana][/font]
Mener 4 ss Cocosa er litt i overkant, men det for Lindberg-ekspertene si mer om !
[font=Verdana][/font]
Finner ikke noe du kan ha lagt på deg 2.5 kg fett av uansett ! :)

Tiril77 sa for siden:

OJ!! Da skal jeg begrense meg til kansje 1 ss cocosa.. Jeg skrev i et innlegg om hvor mye og hvor ofte jeg skulle ta cocosaen, men fikk ikke noe svar.. Fiberrik har jeg sluttet å spise ;) hehe.. Blir mere og mere likt Atkins dette jo!!

Anne sa for siden:

hei vennen Bare et lite hint om ingen har sagt det alt; Mais er korn og skal IKKE spises:o Skal titte mer....

Nille sa for siden:

Det var da slemt å ikke svare deg !! Du kan sikkert spise 3 ss ... men MHM, Fedonisten eller Anne eller en av de andre Lindbergerne bør svare deg på det !

Jeg spiser noen dager 3 ss og noen dager 2 ss. Men jeg veier alltid fordi jeg holder øye med kaloriene også (Det er tar altfor lenge å forklare !! Se i MUP'en min !) Jeg setter en liten skål på vekta, nuller vekta og tar oppi skåla til det veier rundt 20-30 gram - alt ettersom hvor mye jeg har "råd" til på kalorisiden den dagen. På min vekt med amerikansk måleskje for Spiseskje, er 1 ss ca 14gram (125 kalorier).

Anne kommer sikkert med mer info !

Anne sa for siden:

Lindberg holder litt igjen på dette med å spise mye fett når en skal ned i vekt. Må fokusere litt på kalorier og da sier han, men er veldig opptatt av at du skal få i deg riktig fett. Essensielle fettsyrer er viktig.

Jeg synes at 44 ss cocosa er mye om dagen. Det tror jeg absolutt du kan misnke på. Jeg tar en tskje om dagen og Kaldpresset olivenolje en ss på salaten. Tror det er nok. Jeg har ikke lest noe sted i Lindbergs bøker at en skal spise store mengder av fett , men det en spiser skal være sunt fett. Naturlig inntak i mat tror jeg er fint. Du kan spise mer om du IKKE slanker deg, og bare ska spise sunt. For riktig fett ER sunt.

"....men ikke spis meg da...for etter meg kommer en som er mye større....og hun kan mye mer enn jeg...."

Bare for å si at jeg vet mindre enn mange om dette...men riv ruskende gærnt er et nok ikke :D

Tiril77 sa for siden:

Takk for svar jenter :D Så hvis jeg tar 1 ts med cocosa og en ss med udo's choise (har kjøpt det i dag, men ikke fått prøvd det enda) over salaten så burde det være mere en nok???

luringen sa for siden:

Urk...hvordan får dere ned ren olje da??? Udo's er gru....fælt!? Sukk? Tips?

Tiril77 sa for siden:

Hadde udos på salaten nå jeg.. og det gikk da greit! merket den ikke jeg.. men så hadde jeg masse gost ved siden av og da (marinerte koteletter, fløtestuet grønnsaker og salat.. NAM NAM)

mofe sa for siden:

Høres fint ut :) Jeg syns 4 ss høres altfor mye ut..

Også kanskje kutte ned på maisen også - vet ikke hva lindberg sier til mais, men.. :o

Tiril77 sa for siden:

Var bare den ene dagen jeg spiste mais.. men skal ikke ha det i fremtidige salater nei!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.