Tror jeg satte ny rekord i dag i forhold til lenge mellom frokost og lunsj.
Jeg spiste to kokte egg med litt meierismør til frokost. Spiste ikke "lunsj" før 7,5 timer etter dette, og var ikke desperat sulten heller. For meg er dette en fantastisk milepæl, dette fordi før jeg gikk inn i ketose måtte jeg spise HELE tiden, pga problemer med blodsukker og insulin.
Føles derfor som en stor seier å kunne gå så mange timer mellom måltidene, spesielt etter en såpass liten frokost.
hei hei=) Hyggelig med personlig seier, men husk at det er ikke bra for forbrenningen din å spise med så langt mellomrom.. helst skal man spise hver tredje time. Det er best for fordøyelsen også=)
Tror du vil finne at flere lavkarbere er uenige i dette, evt har erfaring som tilsier at når/hvor ofte man spiser er av liten betydning. Å spise "etter klokka" er praktisk for hverdagsrutiner, men ikke spesielt relevant eller nødvendig for kroppen når den får slippe mat som forårsaker store blodsukkersvingninger. :cool:
Det kan godt være at det er mange som ville være uenige med meg, men jeg står fast på at det er bedre for kroppen å spise jevne måltider, ikke minst for fordøyelsessystemets skyld. Jeg har motsatt erfaring av det du sier, for meg er det veldig viktig å spise jevnt hele dagen. Men det er klart, om folk ønsker å ha en annen mening, kan jeg ikke nekte dem det.
Og dette med fordøyelsen og jevne måltider har jeg fra en spesialist i indremedisin (endoskopi).. Så det er ikke noe jeg finner på. Blodsukkeret får være en ting, men alt handler jo ikke om å slanke seg heller ;)
Blodsukker har da ikke bare med å slanke seg å gjøre!!!:eek:
Det kan sikkert 200 000 diabetikere fortelle deg! Og alle de med reaktiv hypoglykemi!
Og det er klart en ekspert i indremedisin sier noe sånt. Hadde du snakket med noen fra en annen medisinsk spesialitet, kan det nok hende at du fikk et annet svar, som feks av dr. Torkil, spesialist i allmenn medisin, mannen bak boken "Slank med ketolysekuren"!;)
Vel i mange år tidligere, og i mange land idag så spiser de kun 2 måltider - man HAR rett og slett ikke mer.
Fordøyelsen blir IKKE påvirket av noen timers faste, gå uten mat. Vi spiser da ikke om natten???
Jeg spiser siste måltid ca. 17-18. Så frokost en gang mellom 07.30- og senere. Altså minimum 13 timer pluss.
Jeg spiste 2 egg (eggerøre) til frokost idag.. Samt 4 baconskiver og 1 stangselleri.. Jeg begynner å bli sulten NÅ.. og da spiste jeg frokost kl 10.30.. dvs 4,5 timer siden.. Jeg bruker jo å være halvdød av sult jeg når jeg ikke har spist på så lang tid..
Det ER SÅ HERLIG!!
Vil bare presisere at det ikke er noe mål i seg for meg å skulle gå lengst mulig uten mat. Mitt poeng er at det er en fantastisk opplevelse å KUNNE gå lenge uten mat uten å besvime. Før måtte jeg alltid ha med en reserveløsning i veska i tillfelle blodsukkeret sank, noe det gjorde ofte. Da var jeg helt desperat.
Derfor er det så utrolig deilig at jeg nå KAN gå lenge mellom måltidene, og at når jeg kjenner at jeg er sulten, så blir jeg ikke stresset. Kan liksom gå enda ett par timer etter at jeg begynner å kjenne sult.
Nå er det magen og ikke blodsukkeret mitt som er sulten. Og det gjør en utrolig forskjell :)
Siden så mange tydeligvis har glemt hva denne tråden egentlig handlet om, så skriker jeg ut: Gratulere med positive erfaringer med nytt kosthold! Du blir nok å merke flere av dem etterhvert! Viktig å legge disse på minne til de dagene hvor du synes ting er vanskelig! :D Stå på og lykke til!
Har nå vært i ketose i snart 7 måneder og har ikke hatt en eneste sprekk. Var tøft første måneden, ikke pga det mentale men pga ustabilt blodsukker. Blodsukkeret mitt har vært et STORT problem.
Koser meg med alle de gode effektene av dette kostholdet for meg. Dette har blitt min livsstil for alltid :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.