Hadde en sprekk i dag etter 2 måneder som resulterte i at jeg ikke lenger er i ketose,ganske så forståelig:)Men jeg hadde jo øket karbene den siste tiden før jeg gikk på en sprekk.Så mitt spørsmål er,må jeg da begynne på nytt igjen med max 15 karber per dag,el kan jeg komme meg i ketose på mellom 25-30 som jeg lå på i den siste perioden?Og slik erfaringsmessig,hvor lang tid har dere som hår gått på en sprekk brukt på og komme tilbake i full ketose?Merker at magen ikke hadde godt av disse karboene nei..
Hei,
Det er litt individuelt hvor høyt opp på kh man kan gå og fortsatt være i ketose, dersom du vet at du er i ketose ved 25-30 kh så kan du redusere kh inntaket til det nivået. Det tar normalt 1-3 dager å komme inn i ketose, men dette er også veldig individuelt. ”Full ketose” – finnes ingen grader av ketose, enten er du i ketose eller så er du det ikke.
Jeg hadde en plnlagt sprekk i helgen, begynte begynte der jeg slapp på mandag og det tok ca 1,5 døgn før jeg var i ketose igjen. Men jeg gikk ikke noe lavere.. Men jeg ligger på rundt 15 om dagen.
Hvor mange karber er deres maks inntak pr dag?....hadde to dager der jeg gikk over 20 (23, og 28?) og tror jeg fløy rett ut av ketosen igjen....;C Følte meg guffen, oppblåst og stadig sulten
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.