< Tilbake til oversikten

Trenger noe ekstra til gelè=)

Mariee sa for siden:

Skal i konfirmasjon til helgen og tenkte å ta med min egen gelè, men skulle gjerne hatt noe i tillegg.. noen forslag?:) (så lite som mulig av karbohydrater)

heart sa for siden:

Nannahs Fragelitèkaker med sjokaldekrem

100 g grovhakkede hasselnøtter
4 eggehviter
150 g sukkrin lr sukrin-melis

4 eggeplommer
100g sukrin
2dl fløte
2 ts kakao
150g mykt smør

Sett stekovnen på 175g.Pisk eggehvitene stive.Hell i sukker under pisking i en tynn stråle. Smør to ark bakepapir og legg på 2 bakeplater.Vedn forsiktig inn nøttene i eggehvitene. fordel deigen på platene ca 20x30 cm firkant.
Stek 20-25 min. Avkjøles på rist.

Pisk eggeplommer og sukkrin til eggedosis.Kok opp fløte og kakao og hell i eggemassen under omrøring. Hell blandingen tilbake i kjelen og la det koke opp forsitig under omrøring til det tykkner. Ta gryten av varmen og avkjøl.
Når kremen har romtemp rører du inn det myke smøret. Fordel mellom bunnene. Pynt med splendadryss,sukrinmelis og bær

:) Veldig lite karbohydrater, og den høres fantastisk god ut:ja:

Mariee sa for siden:

Spennende, dette må jeg prøve =D

heart sa for siden:

Jeg har tenkt å lage den, men vil bytte ut hasselnøttene med paranøtter som det er mindre karbohydrater i. :) Fås kjøpt i løsvekt i innvandrerbutikker.

Mariee sa for siden:

smart! Tusen takk for tipset:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.