Er det noen som har vært blodgivere mens de har vært på ketolyse?
Jeg har bare vært på ketolyse i tre uker, og kjenner at jeg blir fortere svimmel enn før.
Kommer jeg til å besvime når jeg skal gi blod da eller? :p
Man får jo ofte et glass juice for å få opp blodsukkeret etter blodgiving, er det noe jeg kan ta med meg i stedenfor juice?
Jeg gir blod. Ingen problem for meg! Men jeg er ikke noe svimmel til vanlig. Jeg ville forsøkt. Bare pass på å spise godt, både før og etter tapping :)
Det gikk helt fint for meg og, det er viktig å drikke ca samme mengde som tappes ut, men det kan fint være vann! Søk på blodgiving, så finner du flere tråder!
Juicen er for å erstatte væsketapet, ikke for å få opp blodsukkeret.
Jeg ber om å få vann til å drikke, det går helt fint.
Jeg tror ikke du kommer til å besvime, men du bør være ekstra oppmerksom når du reiser deg opp og si i fra med en gang hvis du er svimmel. :)
Hmmm, vi som går på lavkarbo og drikker mye i utgangspunktet bør nok ikke bekymre oss for 5 dl i væsketap så mye vann vi drikker i forhold til andre.. Er jo ikke værre enn å pisse om morgenen!
Jeg sendte en forespørsel til blodbanken, og fikk beskjed om at jeg ikke kan gi blod når jeg går på ketolysekuren. Må også ha spist "vanlig" mat en uke før man kan gi blod igjen.
Fikk du ingen begrunnelse?
Det er da ingen grunn i verden til at du ikke kan gi blod mens du er i ketose.
Tror rett og slett de ikke vet hva de har svart på!:p
Det var no det merkelegaste eg har høyrd. Kan ein ikkje gi blod når ein eter normal mat? Må vel slutte å gi blod eg også, da :rolleyes: Eg mistenker at dei ikkje heilt veit kva det dreier seg om.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.