Jeg er helt ny på dette her, så jeg lurer på nøyaktig hva jeg har lov å spise, legen min sa bare at jeg skulle holde meg unna karb. men ikke noe mer enn det.. hadde vært supert om noen kunne tipse meg om sider hvor det står helt detaljert hva som er lov på pro-fet diett..
på forrhånd takk. :)
Ha, ha, måtte lese pro-fet diett to ganger :D Litt treg om morgenen her i gården ;).
Rart at legen din ikke gav deg en kostholdsveiledning, men, men.
Som en tommelfingerregel skal du holde deg unna alt med mer enn 5 gram karbo pr 100 g vare. Spis mest mulig ren mat og styr unna halvfabrikata.
Ellers er linkene til Arnakristin supre :)
Bruk oppskriftsforumet her inne, sjekk matvarer i matvaretabellen og spør hvis du lurer på noe
Og velg gjerne en filosofi som du følger. Ønsker du å spise litt mer generell lavkarbo så er kanskje Fedon noe for deg? Vil du teste ut ketose og økning av fett i tillegg kan du kanskje sjekke ut ketolysekuren for eksempel. Er greit å ha noen faste holdepunkter som du forholder deg til . Iallefall i starten. :) Jeg opplevde iallefall begynnelsen av denne reisen som veldig forvirrende så jeg var glad for at jeg hadde alle disse flinke menneskene her inne til å guide meg :love: hadde aldri klart dette uten dem så bruk oss!
Tusen takk for svar alle sammen :D
Prøver å lese meg opp på forskjellige filosofier.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.