Hei igjen..
Jeg lurer veldig mye på om der er noen her inne som tar en shott med olje før di spiser? Lurer på om dette er bra og gjøre, eller om det er farlig?
tenker at d blir for mye fett på ein gang kansje?
Og hvilken olje er best til denne shottinga?
Jeg tar 2-3 ss olivenolje før måltidene - dette fordi jeg sliter med å få i meg nok fett i maten fordi jeg ikke liker å dynge på med fett oppå alt.... På denne måten smaker maten godt (bruker selvsagt masse smør til steking osv) og jeg får i meg nok fett.... Funker for meg iallefall! Kan ikke tenke meg at det skulle være noe farlig ved det iallefall...
takker for svar. d var akkuratt d, jeg får heller ikke i meg så mye fett, tror jeg. har prøvt nå di siste dagene å dynke maten i fett, og da tar jeg mer av.. men d blir for mye fett for meg ivertfall. så d tenkte eg å prøve å litt olja før maten, har også hørta at¨når man shotter et eggeglass før maten så gør den fortere gjennom systemet? såå har veldig lust å prøve dette, men er redd d blir for mye :S
Jeg får i meg ca. 4 ss kaldpresset oliveolje til dagen.
Starter med 2ss om morgenen, for å starte forbrenningen, siden jeg har dårlig matlyst om morgenen. Også tar jeg 2ss før middag :)
Jeg opplevde faktisk å gå ned i vekt etter at jeg begynte med dette (hadde stått stille en stund da) Ikke ver redd for fettet, shot i vei ;)
Jepp! jeg shoter også olje.:)
Klarer ikke dynke maten i fett, spiser endel kylling, egg, grønnsaker så da blir det ikke så mye fett.
Jeg bruker litt forskjellig, men bruker "livets olje"(linfrø, kjempenattlys), linfrøolje/ solsikkeolje(øko, kaldrpr), udos choice hvis jeg har. og av og til olivenolje. Moringa-olje. kokos-olje. hamp-olje. hva jeg får tak i...
2 ss til frokost.
og 2-4 ss utover dagen.
magen fungerer mye bedre på shotingen. Har bare gjort det i 3 uker så det er litt tidlig å si om andre "bivirkninger". jeg går ikke ned i vekt, det er heller ikke målet mitt. Ideen om å shote har jeg fra KJERNESUNN-boka som jeg følger litt.
Jeg lager ikke ofte shaker/smoothier(som skal ha olje oppi) og tar derfor oljen bar ved siden av mat istedenfor. Må ha noe annet å drikke til. Litt juice eller te etc... Liker ikke spesielt konsistens eller smak på oljene, men det går greit:) ..begynner jo bli litt vant til det..;)
så får jeg jo se..om det har noe effekter etterhvert...på tørr hud osv..
Jeg får dessverre veldig vondt i magen av Udos C og omega 3 kapsler. Er derfor litt forsiktig med å shoote olje generelt. Men hvis jeg er småsulten og ikke får spist der og da, tar jeg ofte å spiser ett par teskjeer meierismør. Og på jobben har jeg Cocosa som jeg bruker i te/kaffe.
Jeg tenker at det er jo bare å prøve. Du vil fort merke om magen tåler det og hvordan det evt påvirker vekta.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.