< Tilbake til oversikten

Vond lukt av urinen

mosafreia sa for siden:

Har gått på lavkarbo i en uke, men i dag lukter det helt grusomt av urinen min, nærmest litt kloakk. Noen som kan forklare meg hvorfor:confused:

Cherry sa for siden:

Har du spist hvitløk?

mosafreia sa for siden:

Ja, men har alltid brukt mye hvitløk uten at det har vært noen vond lukt forde. Men har det noen betydning når man går på lavkarbo?

Cherry sa for siden:

Nei, vet ikke om det har noen betydning på lavkarbo, men det blir en sånn stank av urinen om man har antydninger til blærebetennelse/urinveisinfeksjon og har spist hvitløk. Det er nesten så den treffer deg som en vegg når du tisser. Lukter helt forferdelig. Var tilfeldig at jeg oppdaget det.

Thaleia sa for siden:

Asparges kan også gi merkelig lukt på urin...

Grovsnus sa for siden:

Det kan jo også være at kroppen kvitter seg med "giftstoffer"
Mvh Grovsnus

Gracella sa for siden:

Prøv å drikke mere vann, konsentrert urin lukter mer.
Ellers tror jeg at Grovsnus er inne på noe :)

Kitt sa for siden:

Jeg kan faktisk lukte og se på urinen om jeg er i ketose, men det lukter ikke kloakk, mer nærmest syrlig og fargen er grønn!

Som sykepleier må jeg jo si at urin som lukter kloakk bør undersøkes. Jeg syns du bør snakke med fastlegenog om å lever en urinprøve der i morgen tidlig!

Gracella sa for siden:

Så bra at vi har deg her, Kitt :). Da jeg leste HI's innlegg, så tenkte jeg kloakk=lukter annerledes eller ekkelt, mens du tenkte medisinsk.

Min urin blir også litt lysegrønn når jeg er i ketose, men jeg synes ikke den lukter noe særlig. Så er den refleksgul når jeg har spist mye B-vitamin :p

mosafreia sa for siden:

Takk for svar alle sammen
Litt av et tema jeg brakte opp:p Skal gjøre som Kitt sier og levere en urinprøve selv om jeg ikke tror det er noe galt, ellers så er det interessant å høre at ulike matvarer faktisk kan gi lukt, eller at det er ulike giftstoffer som skal ut
Ha en fin dag:)

Kitt sa for siden:

Vet du, etter å ha jobbet på en urinlab i 6 måneder, skal jeg love deg jeg har opplevd det meste av kloakk- lukt.
Den lukten når man tar av lokket på en prøve som ikke er frisk.......:eek::eek::eek:
For meg er kloakk- lukt og bakterievekst synonymt!
Skulle det være en annen grunn, så flott!:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.