aslaug sa for siden:
Hei!
Nå ble jeg veldig usikker her. Var nettopp og kjøpte malte mandler i 1 kg pose. Er mandelmel noe annet? Skal bake Nannahs knekkebrødkjeks nå tenkte jeg:confused::confused:
aslaug sa for siden:
Hei!
Nå ble jeg veldig usikker her. Var nettopp og kjøpte malte mandler i 1 kg pose. Er mandelmel noe annet? Skal bake Nannahs knekkebrødkjeks nå tenkte jeg:confused::confused:
Yonah sa for siden:
Malte mandler er bare malte mandler.
Mandelmel er prossesert og jeg tror fettet er trukket ut, slik at det blir mel av det.
Jeg aner ikke om du kan bruke malte mandler i kjeksene til Nannah, men jeg tror egentlig det skal gå fint.
aslaug sa for siden:
uffameg, ja jeg får bare prøve!!!:D:D
aslaug sa for siden:
Det gikk bra, men måtte ha mye mindre vann i! vet du noe annet jeg kan bruke malte mandler til??:D:D
Chiquita sa for siden:
"Mikrobrød på 2 minutter" (ligger oppskrift her inne et sted)
Jeg bruker malte mandler til denne, og den er kjempegod.
Min oppskrift har utgangspunkt i nevnte oppskrift funnet her på forumet, men er mer "slump".
Ca 25g smør - smeltes
1 egg
litt salt
1 stor neve mandler - males (ca 30-35g i mine never)
1 ss knuste linfrø
1-1,5 ss fiberhusk.
Røres sammen med gaffel, og legges på bakepapirkledd fat.
Inn i mikroen på full guffe i ca 1,5-2 min (i min mikro er 1,5 min nok - stopper den når smøret begynner å "piple ut" av brødet)
Kjempegodt med all slags pålegg.
Et brød er nok til 2 måltider for min del, men jeg er kanskje litt småspist
aslaug sa for siden:
takk, denne skal prøves i morra:D:D
ada-emilie sa for siden:
Hva står det på den melpakka di om næringsinnhold, og hvor kjøpte du den? sånt mel kan sikkert brukes til pletter, pannekaker og brød.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.