< Tilbake til oversikten

Ett år!

baardog sa for siden:

Hei
Jeg er ny her på forumet, men jeg runder akkurat året på LCHF, jeg har gått ned litt over 25kg og er veldig fornøyd.
Jeg har hele tiden vært i kontakt med legen min, og nå vil hun stoppe meg fordi jeg har hatt en uheldig utvikling som legen kaller det av saltene i blodet, og kolesterolet har utviklet seg i feil retning.
Jeg tar tran hver morgen, er det noen vitaminer jeg bør ta?
Hva bør jeg gjøre, kan det være at denne dietten er uheldig for meg? Er det noen som faktisk kan få en uheldig utvikling på forholdet mellom godt og dårlig kolesterol.

baard

Gracella sa for siden:

Hva spiser du da?

Alkazelters sa for siden:

Noen hevder du får økt kolesterol av lavkarbokosthold, dette kan godt hende. Jeg har vel hørt om like mange som har fått lavere verdier som høyere verdier. Triglyseridene skal gå markant ned på lavkarbokosthold.

At høyt kolesterol ikke er bra er stadig mer omdiskutert. Det er heller ikke noe som heter godt og dårlig kolesterol. Til å begynne med var alt kolesterol farlig, etterhvert begynte de å skylde på LDL, deretter på oksidert LDL osv. Det er mye info om det her på forumet, ta et søk!

baardog sa for siden:

Jeg spiser mye animalsk fett, egg&bacon, ribbe, karbofrie pølser med mye fett, kjøttsaus med ost, makrell i tomat. Mye Jarlsberg, rømme og majones. Brokkoli og blomkål. Lapper med dansk salami.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.