Da har jeg fått tak i Cocosa (Østerriksk variant) og da må jeg jo også bruke det. Så vi prøver oss frem
Ingredienser
2ss Cocosa
2ss Peanøttsmør
Noe flytende søtt (ikke mange dråpene)
Smelter cocosa, blander inn peanøttsmør og det flytende søte. Heller det over i isbiter former og inn i frysen
[CENTER]
Eneste formen jeg har
[/CENTER]
[CENTER]
Klarte å få en hel brikke ut av formen
[/CENTER]
Det smakte litt spesielt, men absolutt ikke vondt. Man trenger ikke store biten for å føle at man har fått noe. Smaker en blanding av kokosnøtt og peanøtt, absolutt ikke vondt.
Mmm. Jeg tenker jeg slenger oppi litt kokosmasse også, og evt. dypper dem i smeltet sukkerfri eller mørk sjokkis, håhå. Jeg har maange sånne kule former fra IKEA. Geniale til gelé i bursdager!
Fikk en ny oppdagelse akkurat nå. Jeg har bakt Hannas knekkebrød i dag - var veldig skeptisk. Men fy søren og gode de var. Prøvde tilfeldigvis å smøre litt cocosa på de. Dette var rågodt syns jeg. Et tips til dere andre !
Samtidig - er det noen som noen gang har regnet ut karbo på de nevnte knekkebrødene?
hvorfor ikke helle litt smeltet sjokolade over? det skal jeg prøve. og kanskje en dråpe peppermintesmak.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.