< Tilbake til oversikten

Peanøttsmør/Cocosa Godis - (Med bilde)

Shrinking Line sa for siden:

Da har jeg fått tak i Cocosa (Østerriksk variant) og da må jeg jo også bruke det. Så vi prøver oss frem

Ingredienser

• 2ss Cocosa
  • 2ss Peanøttsmør
  • Noe flytende søtt (ikke mange dråpene)

Smelter cocosa, blander inn peanøttsmør og det flytende søte. Heller det over i isbiter former og inn i frysen

[CENTER]
Eneste formen jeg har
[/CENTER]
[CENTER]
Klarte å få en hel brikke ut av formen
[/CENTER]

Det smakte litt spesielt, men absolutt ikke vondt. Man trenger ikke store biten for å føle at man har fått noe. Smaker en blanding av kokosnøtt og peanøtt, absolutt ikke vondt.

Iset sa for siden:

Mmm. Jeg tenker jeg slenger oppi litt kokosmasse også, og evt. dypper dem i smeltet sukkerfri eller mørk sjokkis, håhå. Jeg har maange sånne kule former fra IKEA. Geniale til gelé i bursdager!

Shrinking Line sa for siden:

Ja, jeg tenkte på å hive oppi en del ting jeg og, men ville prøve først uten noe. Mye som kan komme ut av en sånn oppskrift.

berut sa for siden:

Fikk en ny oppdagelse akkurat nå. Jeg har bakt Hannas knekkebrød i dag - var veldig skeptisk. Men fy søren og gode de var. Prøvde tilfeldigvis å smøre litt cocosa på de. Dette var rågodt syns jeg. Et tips til dere andre !
Samtidig - er det noen som noen gang har regnet ut karbo på de nevnte knekkebrødene?

Gerd sa for siden:

Viss ikke jeg husker feil, så har nannah skrevet det i oppskrifta. Viss ikke, så spør i den tråden, hvor oppskrifta er;)

Moogie sa for siden:

den her så veldig overkommelig ut og ikke verst, nei. Lurer på om det går an å blande litt smelta sjokolade sammen med alt? noen som har prøvd?

sta sa for siden:

hvorfor ikke helle litt smeltet sjokolade over? det skal jeg prøve. og kanskje en dråpe peppermintesmak.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.