< Tilbake til oversikten

Stroganoff

Charl8 sa for siden:

Jeg fant denne oppskriften på matprat, er den lavkarbo vennlig?

Børst gjerne støvet av en gammel klassiker og prøv denne. Biff Stroganoff fortjener å komme på bordet igjen!

RASK

Enkel

Porsjoner: 4

Ingredienser
800 g biffkjøtt i strimler
1 stkhakket løk
2 ss smør til bruning
1 ts salt
½ ts pepper
2 ss tomatpuré
100 g frisk sjampinjong
1 dl kjøttkraft
2 dl seterrømme
4 ss lettrømme
4 skive syltede rødbeter
4 skive sylteagurk i skiver

Slik gjør du:

1. Skjær kjøttet i store strimler, (0,5 x 6 cm). Brun kjøtt og hakket løk i smør.

2. Legg kjøttet over gryte og tilsett salt og pepper. Tilsett tomatpuré. Skjær sjampinjong i skiver og ha denne over i gryten. Tilsett kraft og rømme og la retten koke noen minutter.

Anrett Biff Stroganoff på tallerken eller i en skål. Legg på en spiseskje rømme, rødbeter og sylteagurk per porsjon. Serveres med potetstappe, eventuelt med ris.

Gracella sa for siden:

Den så helt grei ut som lavkarbomat. Skjønner ikke hvorfor det skulle være 4 ss lettrømme, men på et Lindbeergkosthold er det vel greit.

Ville servert blomkålmos/jukseris eller brokkoli, champinjong og paprika til, men på Lindberg går det fint med litt naturris.

I sylteagurk og syltede rødbeter er det ofte litt sukker, men en skive pr posjon kan man vel vurdere ;-)

Charl8 sa for siden:

tror de 4 ss lettrømme er til pynt når man serverer det bare. Jeg tror jeg dropper det og gidder ikke har noe tilbehør til, blir alltid så mett av denne middagen

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.