< Tilbake til oversikten

Kan dette stemme da?

tassa69 sa for siden:

Har hatt min første ordentlige lav karbodag i dag...
frokost:rugsprø med egg, litt kaviar
lunch: cottage cheese, kanel og eple
lunch litt senere, kl 12, en omelett med bacon, kjøpt i butikk, 300gr tror jeg, spiste denne, og er ennå ikke sulten???????
Har riktignok drukket kaffe med melk, men jeg pleier spise med tre til fire timers mellomrom....kan det være at det allerede blir sånn ketogen mat....altså at jeg ikke blir sulten? litt rotete formulert, bør jeg spise noe selv om jeg ikke er sulten, drikker masse vann...er jo gått 6,5 timer siden forrige måltid???????????:-)

Vettel sa for siden:

Er du mett så er du mett.

Men rugsprø og eple er ikke lovlig på kelotyse-diett... Hvis det er det du mener med ketogen mat.
Eple og annen frukt inneholder masse fruktsukker. :) Og sjekk kaviaren, om det er sukker i den.

tassa69 sa for siden:

Jeg hadde ikke tenkt å gå på ketolysekur..men lavkarbo...roter sikkert litt, mye å sette seg inn i...men trenger altså ikke spise før jeg er sulten:p

Vettel sa for siden:

Hovedregelen for deg som ikke har valgt retning er: jo mer karbohydrater, jo mindre fett. Og motsatt.

Men unngå uansett sukker, hvitt mel, frukt, under jorden grønnsaker. Da har du kommet et godt stykke på vei.
Istede for eple, kan du tilsette fun light og kanel i cottage cheese.
Og du kan bake egne knekkebrød, som er masse fiber og meget lite karbohydrater.

Vettel sa for siden:

En ting til: Lavkarbo er en fellesbetegnelse for ulike rettninger med lav karbohydratinnhold. Feks Lindberg, Atkins, Ketolyse, South Beach.
For noen er det lettere å finne sin retning (ut fra tålmodighet og smaksønsker) for ikke ta litt av alle retninger av det som ikke er bra..

tassa69 sa for siden:

Ok, takk for gode tips:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.