Setter dere opp menyer for hver uke eller er dere så inn i det at dere bare spiser på gefühlen?
Har holdt på i to uker nå, men jobber fremdeles med å sette meg inn i alt...og ikke minst finne ut hvor mange karb'er som er det optimale. Et lite problem er at han helst ikke spiser det samme for mange ganger...hadde det vært meg kunne jeg strengt tatt laget ett dagsløp og så spist det frem til jeg nådde målvekten... :p
Synes det er litt vanskelig å få dagene til å gå opp, men har funnet ut nå at jeg kanskje bør starte i andre enden...dvs FØRST finne ut hvor karbohydratene skal komme fra og SÅ sette opp det andre etterpå.
Kom gjerne med innspill om hvordan dere har løst det om dere har funnet noen geniale løsninger! :D
Forge gang jeg gikk på kuren og den første uken denne gangen målet jeg alt og førte opp og regnet. Men nå når jeg har kommer inni det igjen så vat jeg ca hvor mye jeg kan spise av forskjellig. Men om jeg prøver meg på noe nytt så må jeg jo rekne for å ikke få i meg for mye.
Det er lurt å følge menyplan og oppskriftene i boka i starten, til det sitter i fingrene. :ja: Så heller utvide "repetoaret" litt og litt etter som man får dreisen på det :)
Jeg planlegger før jeg handler til hele uka. Da er det lett å planlegge "overlappende" mat, at jeg kan steke f.eks kylling til flere middager, lage et eller to tilbehør og variere det med f,eks fisk og kjøtt for å få mindre matlaging. Jeg spiser stort sett bare "middag", så jeg skriver opp mange middagsforslag og lager nok til at det blir rester. Litt går i fryseren sånn at jeg kan ta det hvis jeg ikke orker å lage mat.
Det er vanskelig å sette seg inn i alt i begynnelsen, men etter en måneds tid går det stort sett av seg selv. Jeg synes det er lettere å spise variert dersom jeg planlegger.
Jeg MÅ ha middagsmeny for hver dag hele uka, ellers sitter jeg der og lurer på hva vi skal ha til middag og det blir bare tull. Dessuten kan jeg handle sjeldnere da, passer på at jeg har alt i hus til alle ukens middager osv. Veldig greit.
er det generelt 15, 20 eller 30 som er det maksimale antall karber man kan spise om dagen?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.