Hei hei!
Har nå gått på lavkarbo i 5-6 uker, spist 15 karbo te dagen. men nå har eg sje gått ned någe særligt mer di 2 siste ukene.
har tatt av 5,6 kg tilsammen.
men nå hørte jeg at jeg spiser for lite fett, kan dette stemma?
kor mye fett ska eg ha te dag? og ka slags fett e d? e d sundt fett? mettede fett ? eg fårstår jo ikkje forskjellen en gang :(
ser at d er noen som drikker et eggeglass med olje før maten eller noe sont? hvor mange ganger te dagen kan ikje gjøre dette? og hva slags olje kan jeg bruke?
Vi kan ikke vite om du får i deg nok fett, hvis du ikke skriver hva du spiser. :)
Du kan spise all slags fett. Olje, smør, koteletter, kjøttdeig, etc.
Og, 5,6 kilo på 5-6 uker er bra!! (til sammenligning har jeg gått ned 8 kilo på 6 mnd, hehe) Man anbefaler ikke mer enn 0,5 kilo per uke, da henger hode og kropp med i vektnedgangen. :)
Og så kommer det ann på utgangspunktet ditt, stor overvekt betyr ofte større nedgang, spesielt i begynnelsen.
takker for svar...
dagene mine går som regel slik:
frokost: sjeva me ost og skinke
lunsj: en atkins sjokolade eller sjeva
middag: 200gr brokkoli og blomkål å variert me kjøtt, av og til litt fløte eller rømme til.
kvelds: av og til dropper jer d . ibegynnelsen spiste jeg mye bacon chips.. men er d bra fett?!
hva slags brød spiser du? Absolutt ikke anbefalt å spise noe slags brød flere ganger daglig, ei heller atkins bar! Og mye mer grønnsaker og fett må du ha! Bacon snacks skal kun spises en sjelden gang! Har du lest boka? Mye smart som står i den, så kan absolutt anbefales!
:eek:
d e ein oppskrift me cottagechees, olja, egg, kruskakli, solsikke kjerner, og linfrø... ? trodde d va normalt å spisa d .. ka i alle dager skal eg spise da?! og atkins sjokolade er d jo 2 karbo i ? blir go å mett av den jeg.. er ikke d bra??? 200 gr me brokkoli og blomkål blir jjo 6 karbo , og viss eg har rømme te så blir d kansje 3 te og då e eg oppi 9. å så spise eg d brøde og da komme jeg oppi 15 karbo..
Ble ganske forvirret eg nå:S :S har lånt boka. lest kjempe masse i den. men eg fårstår d tydeligvis ikje.. :/ :(
Det er ikke bra å spise for mye brøderstatninger og atkinsbarer, fordi så mye som mulig av karbohydratene bør komme fra grønnsaker, som i tillegg gir deg viktige næringsstoffer, og hjelper fordøyelsen. :)
En atkins-bar funker som raskt måltid om man ikke har andre alternativer i nærheten, men den er full av kunstig søtning, og det er jo "søppel" i kroppen, selv om det ikke ødelegger ketosen!
Og baconcrisp er veldig salt, som kan føre til at kroppen samler vann og vekten påvirkes som følge av det.
Egg er sunt og godt! Kanskje du kan bytte ut baren eller et brødmåltid med egg? :)
PS. - Oppfordrer til å skrive bokmål/nynorsk, da blir det lettere for flere av oss å lese. Dialekt er sjarmerende, men gjør at det går saktere for oss "andre" å lese og forstå. :cool:
Tusen takk for en knall bra side! Så motiverende å lese om hun :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.