Regner med at de fleste har fått med seg denne artikkelen, men det er rimelig hårreisende synes jeg!
Det blir jo ca 55gram om dagen.. vet ikke akkurat hvor mye det er jeg.. men det burde jo bli mye med tanke på at deres kropper jeg jo mye mindre enn en voksen.
Herregud det er helt tragisk!!!
HVEM er det som bestemmer hva så små barn skal spise? JO FORELDRENE!!! :sint:
Jeg blir så matt av enkeltes holdninger til kostholdet, det betyr liksom ikke noe...
Har diskutert meg blå på andre nettsider, der mødre overhodet ikke skjønner hva som er galt med sukker... Men FETT derimot, er de livredde for. :hyyl:
Forresten, barnehagene står jo for mye av dette sukkeret. Men foreldrene har da et ansvar for hva ungene får i seg når de er der også. Jeg vil iallefall VITE hva datteren min spiser i barnehagen, når hun begynner der.
Jeg har venninner som er barnehageansatte, og som har vært helt forskrekket over maten ungene har kommet med hjemmefra (de spiser hjemmebrakt frokost i barnehagen der), en unge har med seg en matboks med nesquick-frokostblanding hver eneste dag, og gjerne også boller og slikt. En annen unge på 3 år har med seg COLA hver dag. :eek:
Skjønner egentlig ikke at det er LOV å drikke cola i barnehagen?? Men foreldrene må jo være direkte hjerneskadde.
Er det foreldrene. vel jeg vil heller si samfunnet. foreldre, besteforeldre, naboer, skole, barnehage og ikke minst andre barn. Vi er veldig påvirkelig av andre, og andres dårlige vaner får lett fotfeste dessverre. Jeg skulle gjerne hatt kontroll med hva barna spiser men hva hjelper det når mor i huset ikke er noe bedre enn barna. Jeg prøver å innføre lørdagsgodt men hva hjelper det. overlat hvor en kommer så skal det være kos med kaker eller godterier.
Men jeg er glad myndighetene begynner å se på hva barn i barnehagen får i seg. kanskje dette er starten på en tilbakegående trend slik som med røyking.
Men altså: Er det rent sukker, eller er det karbohydrater?
Muskat
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.