Jeg har oppdaget at jeg går lettere ned med mer karbo i kosten enn hva ketolyse tilsier. Jeg trenger visstnok en minimum 40-50 karbohydrater for å bevare en viss progresjon i vektnedgangen.
Jeg greier ikke å spise 50 gram karbohydrater kun med grønnsaker, så jeg har implentert litt frukt . Fordi jeg liker det og jeg ønsker å ha det i kosten min! En liten frukt pr dag. I tillegg en større variasjon av bær.
Men hvorfor er det sånn da? At jeg lettere går ned med mer karbo? Er det fordi kroppen har mindre fett å ta av?
Jeg får helt panikk av å blande fett og karbohydrater, det har blitt en tvangstanke, så jeg greier ikke å spise over en 6-7 karbohydrater blandet med fett. Jeg har dermed kutta litt ned på fettet.
Hvor mange karbohydrater kan/bør man spise før man kutter ned på fettet? Og skiller man kanskje her også på raske og trege karbohydratene, og det er de raske karbohydratene som fin fører til fettlagring og trege karbohydrater kan blandes med litt fett?
Det sies at du ikke trenger å kutte på fettet før du overstiger 72 g karbs, hvorfor kan jeg ikke forklare, det er det sikkert andre som kan. Men så lenge du finner noe som funker for deg så er det bare å kjøre på :)
Totalt pr dag ja;). Jeg tenkte mer på innholdet i hvert måltid. Sånn at dersom jeg spiser f.eks totalt 8 gram karbo i ett måltid så klarer jeg ikke å spise en liten skje rømme til, eller en skvett fløte. Fordi jeg har lest at karbs + fett = feit, og jeg er sånn halvhypokonder og burde ikke lese om hva som KAN skje i kroppen dersom atte hvisomatte:p
Så mitt hode tenker slik at 8 gram karb (ja det er faktisk mange karber det, når man har levd ketogent) er for mye til å blande mer fett i!
Du må jo se kostholdet i løpet av en dag under ett. Spiser du 8 g karbs på ett måltid hadde jeg ikke ofret fettet en tanke, men spist det fettet jeg trenger for å bli mett :)
jeg har og tenkt på dette, om gjerne kroppen vil ha mer karbs for å gå ned i vekt. Om jeg sprekker litt, ligger på lovlige matvarer, men litt over ketosegrensen så føler jeg ofte at jeg går ned litt mer?! nå skal jeg gå noen uker til i ketose å se, ellers har planen min vert å prøve å øke karbs nok til å gå ut av ketose...
Har du Nellie prøvd ketose uten hell, og heller gått over på mer karbs og fått større nedgang? Hadde vert spennende å høre om det er tilfelle for flere, ble litt frista til å prøve nå!
Jeg sjekka vektnedgang nå, ser jeg gikk ned 1,8kg første måneden med ketose, (da hadde jeg gått på rundt 50 karbs en stund i forkant) den siste måneden i ketose har jeg gått ned 200g...
Ja, jeg gikk dårlig ned med lite karbs og går lettere ned med mer:)
(Men nå skal det sies at det er 6 måneder siden jeg fødte og jeg begynte med slankinga etter tre måneder. Kroppen har oppført seg litt rart og har ikke svart så veldig godt på noen som helst kosthold egentlig.)
Men anyways. Jeg bytta til Lindberg fordi at jeg ikke trives med så mye fett som man skal ha på ketolyse. Har fortsatt med det og nå har det løsna litt. Spiser fortsatt ganske mye fett, men selvfølgelig ikke sååå mye som på ketolyse.
Hvis man ser litt på Fedons filosofi så skal man jo blande fett, protein og karbs i hvert måltid for å få balanse da fettet og proteinet vil hjelpe til med å holde blodsukkeret jevnere. Jeg ble fortalt på Lindbergklinikken at jeg aldri måtte spise frukt alene men alltid spise det sammen med f.eks. en neve nøtter eller cottage cheese. Så for blodsukkeret sin del ville jeg ha blandet fett og/eller proteiner og karbs til hvert måltid. Hva det vil ha å si på vekta aner jeg ikke, men så lenge du holder deg på det lave nivået med karbs som du faktisk gjør tror jeg ikke det vil ha noe å si.
Jo selvsagt skal måltidene være riktig sammensatt, men 8 g karbs er ikke mye i ett måltid om du ligger på 40-50 g pr dag. Har du grønnaker og lager en fløtesaus til så kommer man jo fort opp i 8 g karbs og da er jo fettet inkludert.
Mener ikke at man skal pøse på men 200 g fett i ett måltid, men jeg vil ikke tro at det er så lett å få til heller :)
Poenget er vel ikke at 8 gram karbo i ett måltid er mye eller lite, det er vel heller at hodet mitt ikke har så lyst å blande "mye" karbser med fett :p
Har prøvd i dag. Føles litt galt, litt sånn ulovlig. :D
Jeg har også økt på med karber! Spiser nemlig mye salat og agurk, som ikke inneholder så mye av hverken det ene eller det andre, hehe! Og jeg tenkte at dette er maaaassee karber, men nei... Har nok ligget temmelig lavt ja. Bare fått litt fra få meieriprodukter, det lille som er i det her.
Hei, mulig jeg skulle ha startet en ny tråd men spørsmålet mitt er i samme sjanger så setter det inn her.
Har prøvd ketolyse i 6 dager, ca 15 karber om dagen og mye fett. Punkt 1 var at jeg under trening hadde melkesyre fra første løpesteg, skikkelig demotiverende men skjønte av andre har inne at det ville gå over etter noen uker så var forberedt på å holde ut. Punkt 2, Problemet ble uoverkommelig da jeg de to siste dagene har vært så kvalm at jeg har kastet opp. Har gått på cellegift noen år, og kvalme er jeg ferdig med.
Har derfor tenkt å gå mer over på Fedon Lindbergs filosofi, med litt mer frukt og evt hans brød til ett måltid. Spørsmålet da er som noen av dere over her egentlig også har vært inne på er hvor mye karbohydrater man kan innta og allikevel være under lavkarbo sånn at man kan spise fett?
Jeg må leite for å finne min "vei" men da trenger jeg noe rettledning. I dag spiste jeg til frokost eggerøre med 3 egg, litt rå blomkål og 3 skiver spekeskinke. Lunsj bestod av 50 gram Fedon brød med skinke,salat og ribberull (var 2 brødskiver), middag var blomkål/brokkoligrateng fra Landlord og laksefilet. I tillegg har jeg spist 30 gram nøtter og et par spiseskjeer med rørte bringebær (selvplukket i høst). Problemet mitt idag er at jeg er sulten. Etter lunsjen hadde jeg sinnsykt lyst på sjokolade/smågodt etter bare 1 time. Dette opplevde jeg ikke i forrige uke da jeg bare spiste fett, men i dag har jeg jo heller ikke vært kvalm. Uff, lett skal det tydeligvis ikke være
Det er langt ifra uvanlig å oppleve det du beskriver. Kvalme og generell uggen mage, hodepine og slikkelig slapphet i hele mekanikken. De gode nyhetene er at dette somregel går fullstendig over etter toppen ei uke om du er streng med deg selv!
Det samme gjelder godtesuget selv om sukker faktisk skaper en kjemisk avhengighet (endog ikke voldsomt sterk i forhold til andre stoffer). Ei uke eller to og det er ikke lengre noe problem å gå forbi den fargesprakende bakevaredisken i butikken! ^^
Utifra det du har spist i dag ville jeg tro du er i ketose. Kjøp deg ketostix om du ikke allerede har det, så kan du styre og ordne med mengde karbohydrater alt du orker. Jeg vet ikke hvor mye carbs det er i Fedon-brødet men som sagt tror jeg nok du er veldig, veldig nærme ketose!
Takk for tilbakemld, kjempebra med dette formumet. Er vel inne i den litt motløse fasen akkurat nå, men jeg har virkelig lyst til å lykkes med dette. Rakk ikke noen butikk idag, stikker innom et apotek i morgen skaffer stix. Når på døgnet skal man måle?
Står på pakka at man skal måle på kvelden ca. to timer etter siste måltid. Dette fordi et måltid med høyt fettinnhold kan gjøre at man får utslag på stixen en stund etter selv om man ikke er i ketose.
Er litt motløs selv. Har vært mye familie som skal ha datahjelp, og belønningen er alltid god mat, og samboeren er djevelsk god på å lage brownies. =( Har vært "I morgen! DA! MHM!" siden påsken nå. Svarte.. I morgen! x)
Dette her en slags "mat-lirking", prøving og feiling hele veien. Men, jeg er ikke sulten etter at jeg har spist, tror du må få i deg nok fett for å glemme mat etc, til du virkelig er sulten, det er det det går ut på, synes jeg. Ellers er man der man var før, sultespiser og går opp i vekt. Det er nesten som å slutte å røyke, jeg prøvde flere ganger, til slutt gikk det (over 15 år siden) og siden har jeg ikke smakt en sigarett. Det er litt sånn med lavkarbo, litt etter litt, litt ned og litt opp, litt ned og litt opp, ingen strak linje. Men det haster ikke, jeg har god tid:rolleyes:
Man må finne det man selv trives med. Dette skal jo helst være en kostholdsendring og ikke bare en kur.
Siden ingen har representerte "den andre siden", så følte jeg at jeg måtte kommentere litt. Jeg har ikke holdt på med lavkarbo lenge nok til å vite sikkert, men jeg føler at jeg går fortere ned jo mindre karbohydrater jeg spiser. Jeg fyller min kvote med grønnsaker, og holder meg som regel på 10-15g. Trappet opp dagsrasjonen av karber med 5g hver uke for å teste hvor ketosegrensen min lå (som ketolysen sier), men vekta rikket seg ikke da jeg kom over 20g. Jeg var fortsatt i ketose selv om jeg lå på 35g på det meste. Så gikk jeg tilbake til basic streng lavkarbo og så løsnet det med en gang igjen.
Jeg føler meg helt topp med nesten null karbohydrater. De eneste negative bivirkningene jeg har er de første dagene hvor kroppen holder på å omstille seg fra høykarbo til lavkarbo, ellers kjenner jeg ingen forskjell på 5g og 35g karbo til dagen.
Du spiser lavkarbo. I hvert fall kan man si at alt under 72 gram karber om dagen er lavkarbo. Holder du deg innenfor denne grensen er det ingen grunn til å ikke skulle spise fett og karbohydrater i samme måltid. De som skriver at man ikke skal spise mye fett og mye karbohydrater samtidig, mener nettopp mye av begge deler. Du er langt fra oppe i mye karbohydrat per dag. Du kan derfor ta den delen med ro. Man holder seg mett lengre med en del fett i kostholdet og det bidrar også til å senke blodsukkerbelastningen på de karbohydratene du spiser.
Det er fint å begrense fruktinntaket til kun én per dag. For frukt har evnen til å trigge søtsug. Det har jeg selv merket.
Som noen skrev over her: Ikke spis frukt alene. Spis den som dessert etter et måltid med proteiner og fett. Derimot er det best å bare spise frukten som den er, i stedet for å ha på krem og annet som gjerne drar med seg behov for mer søtning. Nyt heller frukten som den er! :) Jeg spiser ikke mer enn en halv banan om gangen, da jeg synes denne er ekstra karbohydratrik.
Jeg har så lite rutiner i livet mitt at jeg har ingen dagsmeny, men her er noen ekspempler på hva jeg spiser når jeg har null GI-perioder:
Eggerøre og bacon
Kokt egg med nesten-smeltet smør
Omelett
Kylling med bacon rundt og med smeltet smør eller lavkarbosaus, og selvfølgelig diverse annet kjøtt med saus.
Taco (kjøttdeig stekt med hjemmelaget tacokrydder, litt ost oppi, litt CF oppi, litt sukkerfri tacosaus oppi)
Ostekjeks med pålegg
Kjære Aeryth,
kan du da se forksjell på null uker (dager?) og "litt av det vonde" dager da?:confused:
Ellers tusen takk for dine innlegg, du har tydeligvis gått inn for å finne ut av ting!
Hva mener du med "litt av det vonde"? Dager med mer karbo?
Men logisk sett, så skulle man også gå mer ned i vekt jo mindre karbohydrater man spiser.
Kroppen trenger ca 200g karbohydrater til dagen, blant annet til hjernen. Dette er av de siste prosessene den skrur ned på (forståelig nok). Og kroppen klarer å lage karbohydratene du ikke gir den. Så jo færre karbohydrater man spiser, jo flere karbohydrater (glukose og ketoner) må kroppen lage. Og denne prosessen krever energi.
I tillegg metter fett mer, så man spiser mindre.
Men det er jo også fint å få i seg vitaminer og mineraler også, så litt grønnsaker må man ha iblant.
Ja, jeg mener mer karbo. Selv må jeg gå den litt mer kronglete veien, prøving og feiling og saaakte vektnedgang. Forskjellige vekt HVER dag, opp og ned hele tiden. Ser at en større VARIASJON, altså ikke bare lite eller bare litt mer, men variert mengde karbo gir meg noe bedre fobrenning og dermed nedgang. Men jeg gir da ikke opp!
Jeg hadde ikke langt platå i forhold til flere andre her, men en måned med over 20g karbo ga ikke vektnedgang, men med en gang jeg gikk under 20g, så gikk jeg ned igjen. Jeg veier meg hver morgen. Og ja, min vekt går også selvfølgelig opp og ned alt etter når siste måltid var dagen før, om jeg har bæsjet den morgenen, hvor mye vann jeg drakk.
Variert kost gir ikke høyere forbrenning, det er kun for matgledens skyld.
Jeg ser det fortsatt som prøving og feiling, ikke at jeg har gitt opp. :confused: Det langsiktige målet er bedre helse og vektnedgang, ikke nødvendigvis variert kost. Jeg er mer av typen som finner noe jeg liker veldig godt, spiser det ofte, og så finner jeg noe nytt når jeg går lei av det.
jeg har spist litt mer en 15kh i de siste dagene men da har det vært sunne ting som litt mye grønnsaker og sont og vekta har gått ned ca 1,7 ned på de dagene så syns selv det gårt rasjkere når jeg ligg litt høyere en ambefalt...er lettere og variere litt når man leggg på 10 -20 kh til.. men veit ikke om jeg tørr dette i lengden har bare blitt son da salatene på jobb har litt løk og mais da gidd jeg ikke og plukke ut alle 100 maisen så får i meg litt av det..
Må jo sies at mengden karbohydrater man tåler kommer veldig ann på mengden og typen trening man gjør også da. Intens styrketrening brenner rundt 500kcal per time, og det meste av dette kommer fra musklenes glukose-lager (ATP). Det vil vel si at en times beinhard styrketrening i teorien bruker ~125g karbs. Desverre er ikke teori og praksis det samme, men ei hard økt øker alikevel grensa for hva man tåler en god del.
ja plastbox, det der har jeg og tenkt litt på. Om en trener kan det tenkes at de 20 g karboene en har på ketolyse faktisk er for lite, i og med at en bruker de opp ved trening, og kroppen får nada?
Man forbrenner jo karbohydratene fortløpende igjennom dagen selvom man ikke trener også:)
Finnes da nok av folk som trener styrke og spiser lavkarbo og som klarer seg helt fint.
Merker selv at styrketrening med karbo i kroppen er mye mer energisk og behagelig enn uten.. Men det er vel individuelt det også:)
Man kan jo sikkert øke på med karbo med mye trening. Men hvorfor? Er det ikke bedre å bruke fettet i kroppen som ekstra energi? Gå ned enda fortere jo.
FOR lite karbo er det nok ikke uansett.
Mer karbo, ja. Min mann hadde med seg 2 plater mørk sjokolade i går kveld, vi har veldig lite av det nå og han lider. Jeg tok selv en "real" bit, sjekket med stixen senere, fortsatt god og rosa. I dag minus 800g, mer enn noen gang på en uke eller dag...Det er det jeg mistenker, mer variasjon på inntaket, ikke alltid under 20, men litt over også innimellom gjør det for meg. Kroppen kjeder seg kanskje?:confused:
Neida, det utgjør liten forskjell bare man får nok og ikke for mye! Men trening (spesielt styrketrening da det forhindrer muskeltap) er alltid bra, og om det gjør at man kan tillate seg litt ekstra variasjon i kosten.. Ser ikke noe negativt med det!
Vedrørende hvorvidt man går ned fortere ved trening på ketose.. Tja.. jo.. Nå har vi det jo sånn på ketose at kroppen frigir så mye fettsyrer (som danner ketoner) ut i blodet at det "renner over" og kommer ut i urin, pust og svette. Vil faktisk påstå at treningsmengden ikke har spesielt mye å si for selve vektnedgangen, da vi lurer kroppen til å produsere glukagon og mer eller mindre tømmer fettcellene i maks hastighet uansett.
Men igjen, alle bør trene! Styrke er verdens beste avspenningstrening (for alle dere damer med hode- og nakkesmerter), balansen blir bedre, kjernemuskulaturen holdes sterk (som forebygger og bedrer ryggplager), forbrenningen blir høyere til den dagen man evt. skal av ketose, og sist men ikke minst: styrketrening er den eneste måten å forme kroppen! Nytter ikke å danse zoomba og kjøre bodypump og spinning til man har aldri så lite fett, om det under er slapt og formløst! ;)
Nå overdriver du, synes jeg Plastbox:) Man må ikke løfte vekter på helsestudio for å komme i form. Og det tror jeg du vet godt. Jeg tror at trening ikke er noe å stresse med på den måten at man plutselig gjør en masse og man fra før ikke er vant til noe trening, men ta gradvis og i den form man selv synes er mest gøy og trivelig. Alle må ikke i vektsalen,altså. Yoga og gåturer funker det også.
Ja, Nellie. man styrker mage, rygg, lår, rompe; alt med yoga. Om man strammer de musklene man skal. Om man skal tøye hofta skal man stramme rompa. Skal man tøye bakside lår skal man stramme forside lår osv. Og hvor mye man tar i bestemmer man selv. Noen svetter og puster høylydt og dypt, andre ikke. Det handler mye om å forstå poenget med øvelsene for at man skal trene skikkelig. Å stramme inn nederste del av magen konstant er viktig under yoga for å få tøyd ut og beskyttet ryggen.
Det er det mettete fettet som er farlig sammen med karbohydrater. Mettet fett og raske karbohydrater er verst og enda verre med hvitt hvetemel som f.eks. i kaker. Du kan spise moderate mengder enumettet og flerumettet fett som fet fisk, olivenolje o.l., men flerumettet fett er bedre en enumettet. Men dersom du spiser lite karbohydrater, er det ikke skadelig å spise mettet fett.
Jeg hadde intrykk av at når inntaket av karbohydrater er så lavt, så prioriteres det som er til hjernen. Hvordan funker egentlig dette? Det blir jo litt merkelig om man går på 20 eller 30 g per dag og så skal musklene bruke karbene som brensel ved trening isteden for hjernen. Eller har jeg misforstått? Dersom kroppen er vandt til å bruke fett som forbrenning, hva gjør den egentlig da med de 20 g karber? Og dersom man ikke tenker i form av kaloritelling og forbrenning av karbohydrater, blir det ikke da litt merkelig å tenke at man kan spise mere karbohydrater derosm man bare forbrenner dem ved trening?
Det ble mye spørsmål, jeg prøver enda å forstå hvordan alt dette henger sammen. Spesielt det som har med hjernen å gjøre, med eksamenstid og alt. :eek: (Og dersom det er litt usammenhengende, så skylder jeg på nattevakt... Langt forbi min leggetid nå. :P )
Det henger enkelt og greit sammen sånn at det er mye enklere og raskere å benytte karbohydrater som energi enn noe annet. Når du spiser karbohydrater utskiller kroppen insulin, som signaliserer til alle kroppens celler at de skal ta opp mer glukose (karbs) fra blodet.
Når jeg tenker meg om så er det faktisk sånn at insulin blokkerer effekten av glukagon, som er hormonet som gjør at vi faktisk kommer i ketose. Trening har kanskje ikke så voldtsomt mye å si annet enn for å bruke opp sukkeret i kroppen raskest mulig når man er på vei inn i ketose. =/
Hæ? Vennligst forklar, for dette hørtes skremmende mye ut som gammel myte som henger igjen og ikke vitenskap. Mettet fett er da sunt, og flerumettet fett er ikke sunt å få i seg for mye av.
Og jeg har ikke hørt at det skal være forskjell på fettet selv om man spiser det med karbohydrater. Mettet fett har ufortjent fått ett dårlig rykte på grunn av tulleforskere som for eksempel Ancel Keys som baserte sin lipidhypotese på selektiv datautvelgelse. Han hadde pålitelig data fra 22 land men valgte å bruke 7 av dem som viste at jo mer mettet fett man spiste, jo større sannsynlighet for å få hjerte- og karsykdommer. Man kan faktisk "bevise" det stikk motsatte med 7 land fra samme 22 land som Keys hadde data fra - altså at jo mer mettet fett man spiser, jo lavere sannsynliget for å få hjerte- og karsykdommer.
Mettet fett er greit om du er på ketolyse fordi du da er i ketose og spiser lite karber. men en som spiser mye karber bør spise annen type fett sammen med karbene.
Det siste er også det motsatte av hva Lutz mente? Der er man jo heller ikke i ketose, opp under 62 karber er som regel IKKE ketose, Bedre uten brød anbefaler også mettet fett, der nevnes ikke flerumettet fett...
Når man er i ketose er vel individuelt, er det ikke? Noen må ned i ti gram, andre kan ha høyere inntak.
Angående fett så er det jo den eveige duskusjonen. Men mettet fett, som tradisjonelt har fått skylden for hjerte-kar sykdommer, er jo BÅDE fett fra dyr (melk, kjøtt) OG feks. margarin, som ikke er naturlig fett. Kanskje der det ligger en misforståelse...?
JEG har stor tro på naturlig mat er best for mennesker. Minst mulig bearbeiding (margarin, halv fabrikata) og mest mulig naturlig mat. (grønnsaker, kjøtt, fisk, egg, etc)
Og melk: melk er for kalver, inneholder mye mer enn kun fett og kalsium, men også veksthormoner, etc som er beregnet på at kalver skal bli store.
"Også det motsatte av Lutz mente"? Sier jeg så mye som er det motsatte av det Lutz mener? Tror ikke BuB nevner flerumettet fett så mye. De to essensielle fettsyrene (omega-3 og omega-6) er flerumettet, og det er fordi kroppen ikke klarer å lage dobbeltbindinger mellom fettmolekylene. Men fordi vi trenger litt, betyr ikke at det er sunt med mye. Det generelle kostholdsrådet for en år tilbake at 20% av fettet skulle være flerumettet. De så at de som holdt seg til de mengdene fikk problemer, så de justerte ned til 15% uten å si at det hadde blitt justert ned en gang. :geip: Denne infoen har jeg tatt fra ett foredrag med Jens Veiersted (han som har omarbeidet BuB til norsk).
Fra foredraget hans (pdf):
Hvordan sikre en god balanse [av omega-3 og omega-6]?
Unngå alt hydrogenert fett
Hold deg unna ”vegetabilsk fett”
Bruk smør, helst økologisk
Bruk litt linfrø i salatdressinger
Bruk kokosfett og kokosmelk i maten
Spis gjerne litt lever og rogn
Spis egg, gjerne hver dag
Ta tilskudd med omega 3 – Oil4Life
Fra Bibelen (også kalt Bedre Uten Brød) om mettet fett og oksidasjon:
"I motsetning til det som er vanlig å tro, er mettet fett egentlig svært sunt." (side 16)
"Mettede fettsyrer er mer motstandsdyktige mot oksidasjon, og det vil si at membraner som inneholder mer mettet fett er mindre utsatt for oksidasjon." (side 16-17) - dette betyr altså at det har en antioksidantisk virkning i kroppen. Har du fått høre at vi trenger antioksidanter? Mettet fett f.eks.! :snill:
"Forskningen har gjentatte ganger understreket verdien av antioksidanter. Den har imidlertidig oversett det faktum at mettet fett, i motsetning til umettet fett, motstår oksidasjon uten ekstra antioksidanter." (side 17)
"Oksidasjon: Molekyl/elektron: Oksidasjon er en prosess der frie radikaler kan ødelegge et molekyl ved å fjerne et elektron. Gjennom oksidasjon produseres det nyttbar energi i kroppen, men oksidasjonene må holdes under kontroll ved hjelp av antioksidanter som nøytraliserer de frie radikalene. Kroppen får antioksidanter fra mat og kosttilskudd." (side 18)
For å oppsummere, ja vi TRENGER to typer flerumettet fett, men vi vil ikke ha for mye flerumettet fett. Flerumettet er fortsatt umettet og gjør at cellene med membran laget av dette oksiderer lettere.
Man kan være i ketose høyere enn 72g også, selv om det kanskje ikke vises på ketostixen. Ketose er ketose, men det varierer hvor mye ketoner kroppen produserer. Jo færre karbohydrater man spiser, jo flere ketoner må kroppen produsere. Men ketostix er jo av og til litt misvisende siden ketonene i urinen kan være "utvannet" eller "uttørket" alt etter hvor mye væske man får i seg.
Jeg mente dette ovenfor, ikke ditt svar. Visste ikke at man kan være i ketose med såpass stort inntak av karbo.:rolleyes: Tusen takk for oppklaringen, som vanlig saklig og to the point.
Hehe, da så. Du skrev det etter mitt innlegg og siterte ikke. Så da er det ganske normalt å tolke det som at du svarte på siste innlegg.
Men med mindre du er veeeldig dehydrert så tviler jeg på at du får noe utslag på ketostix med 72g karbo. Det betyr ikke at kroppen ikke lager ketoner, men at det ikke "flommer over" så det er målbart i urinen.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.