Når man skal spise rundt 15 karb'er om dagen og de karb'ene man til vanligvis får i seg er fra blomkål, brokkoli og egg osv - dvs anbefalte karb'er... gjør det da noe om man en dag spiser f.eks 10 av karb'ene i en røkt kjøttpølse e.l?
Eller er det andre ting i pølsene fra f.eks Slakter'n og Gilde som gjør at man helst ikke skal spise de?
(Det er mannen min som er på vei ned i vekt...jeg er bare kokk :D )
Hei
I teorien kan man ta karbohydratene fra hva som helst, men i praksis bør de komme fra varierte grønnsaker /Blandet salat. Det er tre gode grunner.
Kolesterolet øker ofte hos de som ikke spiser grønnsaker/salat
Kroppen trenger vitaminer,mineraler og sporstoffer fra ovennevnte for optimal energiomsetning.
Erfaringsmessig stagnerer vekttapet når man spiser lite grønnsaker/ salater.
En fjerde grunn er at det smaker godt og for det femte smaker det fortreffelig og for det sjette er det lurt å venne seg til grønnsaker og salater med tanke på vektstabilisering etter slankekuren'
Vennlig Hilsen
Torkil:)
Vanligvis får han som sagt kvoten i blomkål, brokkoli og salat...men det er greit å vite. Enn så lenge har jeg flust med oppskrifter å teste ut, så han skal nok ikke gå sulten. Dette er et genialt forum!! :D
Også en annen ting, de karbohydratene i kjøttpølse kommer ikke bare fra melk, men fra potetstivelse, noe som påvirker blodsukker, insulinutsondring og til fettlagring. Det spiller jo en stor roller hvor karbene kommer fra, og de skal jo ikke komme fra potetstivelse, det påvirker jo blodsukkeret kjappere enn hvitt sukker gjør!
Karbene kommer fra stivelse, og samme om det er potet eller tapiotika stivelse, så er det noen vi IKKE skal ha,de fleste pølser ikkeholder slik skit, som i bunn og grunn er helt unødvendige. Karbene skal komme fra grønnsaker, litt fløte/rømme og egg.
Vil du har pølse, så gå å se på Rema1000 nå, de har fått inn noen fra Finnsbråten og solvinge nå, med 1 g karbo eller mindre.
Jeg har kjøpt en pakke med Bratwurst fra Finsbråten, men flere pakker enn den ene hadde de ikke på den Rema1000...og ikke visst hun når de fikk inn mer heller. :rolleyes:
Hvilket kolesterol øker? Eller tenker du på totalkolesterolet?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.