Håper noen kan hjelpe meg med å få tak i bringebær geleen fra Heistad. Den er ikke i en eneste butikk her lenger, kun vaniljesaus og sjokoladepudding som selges. Skal ha konfirmasjon og tenkte å lage ostekake. Ønsker å ha en kake jeg kan ta et stykke av og har laget den før og vet den er god, høykarbere liker den også:)
Finner du ikke Confecta heller? De har lime-gelé som passer perfeeekt i ostekake! Ananas også. Tropisk ostekake, mmm. Og Ultra her hos oss har sukkerfri Jell-O fra USA.
Ja det ser slik ut, nå er det kun noen få pakker igjen i butikkene her med vaniljesaus og sjokoladepudding:(
Håper å finne mer ut ang. confecta sine produkter og se om de kan erstatte noen fra heistad:)
Jeg har allerede skrevet det flere ganger her inne, men repeterer det gjerne igjen. Det er helt slutt for alle Heistad produkter. Det var ikke lønnsomt nok og produsenten bestemte seg for å avvikle all produkson av Heistad. Dessverre.
Jeg bruker nå Lerum sitt syltetøy med 80% bær som er søtet med sucralose. Det står at på etiketten at minus sukkeralkoholer blir det ca 5 g karb/100g. Jeg spiser av det regelmessig uten at jeg faller ut av ketose (og jeg har lav ketosegrense). Når det gjelder gele, er alternativer som nevnt over; fun light og gelatin.
Eventuelt kan du også bestille fra nettet hvis du ikke finner i butikker (eller blir lei av å lete). Dialife har mange smaker av Jell-O. Men regner med at det er ganske lett med fun light og gelantin også.
Drar man på andre siden av svenskegrensa har de store matbutikkene "amerika-hyller" som selger sukkerfri jell-o. 20 kroner per pakke er ganske dyrt, men geleen er god!
Jeg har ikke sett det på noen mega enda.. Jeg har også sett på fkes ica maxi, meny, osv, men ikke sett noe sted. Skulle veldig gjerne hatt sukkerfri sitrongelè i skuffen min.. Det er jo ikke noe problem å lage selv av funlight lime, men veldig kjekt med ferdig på pose;)
Jeg bestilte fra dialife en gang, så da bestilte jeg likesågodt alle Jell-O-typene jeg var interessert i, og det var så godt som alle. :snill: Har bare brukt tre pakker, har fortsatt masse igjen i skuffa mi. Inkludert sitron. ;)
Fine Mega på Madlakrossen. :snill: Bodde i Stavanger i noen måneder, og det var min nærmeste butikk (bortsett fra rema 1000 i samme bygg).
Hei,
For de som bor i nærheten av Krokstadelva:
Ser ut til at Price har kjøpt opp restlageret av Heistads bringebærgele og vaniljesaus: helgetilbud til kr 9,95 pr pakke, www.lagerbutikk.no/
Jeg så i en annen tråd at Ultra Stavanger har sukkerfri Jell-o, har sendt forespørsel til Ultra Union Brygge og venter spent på svar.
da er konfirmasjonen over og det ble ostekake med limegele, fant en hel hylle på OBS med Confeta produkter:) Det var den eneste kaken som ble spist opp:p
Laget også dronning Maud pudding uten sukker og med 70% sjokolade, kjempe god for min mann og meg som er avvent med sukker.
hadde en flott dag og ingen problemer med å holde lavkarbo livsstilen:D
Hei, jeg lagde også konfirmasjonskaker i går, lagde GERDS ostekake med jello gele med kirsebær. Det er den eneste smaken jeg har fått tak iher, ble godt, men kunne godt tenke meg en med sitron, som er det jeg er vant til å bruke på høykarbo. Men sønnen og mannen ble veldig fornøyd,da!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.