Mille32 sa for siden:
hvordan er det med amming og ketolysetablettene....? kan man ta dem når man ammer? Fullammer ikke lengre, da han får mye mat i tillegg...
Mille32 sa for siden:
hvordan er det med amming og ketolysetablettene....? kan man ta dem når man ammer? Fullammer ikke lengre, da han får mye mat i tillegg...
Kitt sa for siden:
Dersom du ikke fullammer, noe du likevel ikke skal gjøre i ketose, er det ikke noe i veien for å ta ketolysetablettene.
Det er jo bare stoffer som likevel finnes både i kroppen din og i melken!;)
Mille32 sa for siden:
Takk for svar :-)
65kgmamma=perfekt sa for siden:
Jeg har i har lest i boken til Torkill at hvis man ammer så skal man la være å ta de tablettene. Selv om man ikke fullammer! Jeg har selv ammet frem til no.
På side 88 i 1, reviderte utgave
6. opplag 2010
Der står det: " Ammer du, bør du ikke ta ketolysetablettene, da overgang i morsmelk og sikkerhet for barnet ikke er tilstrekkelig undersøkt"
Har nettopp slutta med ammingen, og skal nå bestille de. Jeg valgte å høre på det som står i boken hans. For meg var det ikke noe annet valg(følte jeg)
Jeg har droppet de og det har gått fint med tanke på vektnedgangen :)
Du kan jo evt. sende en PM til Torkil selv å høre hva han mener!
Jeg er ikke noen ekspert, men vil no bare komme med mine erfaringer og tips:) Håper dette var til hjelp :)
Mille32 sa for siden:
Fikk mail fra Torkil hvor han skrev at så lenge jeg ikke fullammet var det ingenting i veien for å ta ketolysetablettene :)
65kgmamma=perfekt sa for siden:
Okei, da har de sikkert endret det siden den boka mi kom ut da! :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.