< Tilbake til oversikten

Lakrisrotpulver

Timona sa for siden:

Noen som vet hvor jeg kan få tak i dette?
Har spurt i helsekost, apotek og hobbybutikk. Fant to nettbutikker som har (Panduro hobby og sunvita.no) men de betjener ikke ordrer under en viss sum, og med porto i tilegg blir det dyrt pulver :rolleyes:

Ferskenbeinet sa for siden:

hva brukes det til? Husker jeg drakk lakrisrot te for å få igang fødselen nemlig, og den var nydelig!

Grovsnus sa for siden:

Bare ha i minnet at lakris kan øke blodtrykket.
Mvh Grovsnus
Ha en god båt

i know... Var hekta på lakris et helt svangerskap, men blodtrykket var fint heldigvis! ;) Dermed er erfaringen på min kropp at det skal MYE til. På lavkarbo er det ikke akkurat lakris en får mest innabords heller...

Timona sa for siden:

Jeg skal bruke det til å lage lakriskuler (oppskrift fra kjernesunn familie)
Det brukes også til å lage drops f.eks.

åhh send meg gjerne oppskrift!

Timona sa for siden:

Har du noen adr til den siden? Jeg får bare opp en side som selger bøkene.

Ferskenbeinet: Her er oppskriften (får heller slette den om det ikke er lov å legge ut oppskrift fra bok her)

2,5 dl mandler
3 ts lakrisrotpulver
3 dl aprikoser
2 ss pinjekjerner
2 ss Bjørkesøt
1/2 dl vann eller appelsinjuice
1 ts salt

Kjøres i kjøkkenmaskin til en deigaktig masse og trilles til kuler. Dryss med lakrisrotpulver.
Oppbevares kjølig i en krukke med lokk.

(Her kan man jo redusere på aprikosene om det blir for mye karber)

Timona sa for siden:

Tusen takk!
Lagde en bestilling på under 200,- (toll) men de tar 250,- kr i frakt, litt drøyt synes jeg.

hoppeloppa sa for siden:

Ta deg en tur til Danmark, eller få noen til kjøpe med for deg hvis mulig. Hos Matas koster 100 gr lakrisrotpulver 35 kr.

Timona sa for siden:

Jeg har allerede bestilt, men takk for tips :)

Jeg får spise lakriskulene med andakt og glede for de har blitt tidenes dyreste :p

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.