Hannehk sa for siden:
Hvilke blogg programmer bruker dere som har blogg.. jeg er på blogspot, men synes ikke jeg får de funksjonene/designet jeg har lyst på...
Og hvilke blogger leser dere?
Hannehk sa for siden:
Hvilke blogg programmer bruker dere som har blogg.. jeg er på blogspot, men synes ikke jeg får de funksjonene/designet jeg har lyst på...
Og hvilke blogger leser dere?
nellie sa for siden:
Jeg blogger på blogg.no og blogspot.
Blogg.no er veldig preget av "hei. kul blogg. Vil du lese min" kommentarer fra hundretusen 11-14 åringer..
Blogspot har jeg enda ikke fått til.. Synes det er veldig kronglete å legge inn bilder osv der.. kanskje det bare er Firefox?
Vettel sa for siden:
Bruker blogg.no, hadde blogspot før men ble noe feil og fikk ikke logget meg inn i det hele tatt.
loone sa for siden:
Jeg bruker også blogg.no, hele oppsettet er veldig idiotsikkert og lettforståelig:D
Er så enig i det du sier nellie! Det er veldig utprega egenreklame fra fjortisser der. Men de slutter dersom man ignorerer dem lenge nok:) Liker jeg å tro..
Areola sa for siden:
Som leser foretrekker jeg blogspot fremfor blogg.no.
Jeg hater arkiv-funksjonen til blogg, når de ikke viser postene i fulltekst. Jeg mistenker at dette er noe bloggeren kan stille inn selv, så for de som bruker blogg.no herinne, forandre til fulltekst arkiv!!
Hannehk sa for siden:
Er jo litt styr å flytte hele bloggen fra blogspot til blogg.no så dersom den ikke er så mye bedre så er det kanskje ikke vits i det :confused:. Har hørt om Wordpress. Noen erfaringer med dem?
loone sa for siden:
For de som ikke vet hvordan man gjør det er koden som følger:
1. Gå inn på design > rediger > maler > arkiv
2. Søk (ctrl + f) etter
3. Fjern maxchars="200", men husk på at > forsatt må være der
Det er så irriterende å måtte trykke på innlegg etter innlegg for å kunne lese hele, så jeg er enig med Areola! Endre til fulltekstarkiv!!:D
LiMe sa for siden:
Jeg bruker bloggspot og Firefox. Synes ikke det er noe problem å legge inn bilder der.
nellie sa for siden:
Det er ikke vanskelig å legge inn bilder, men er umulig å få skrevet f.eks mellom bildene etterpå.
Kanskje fordi at jeg har laptop? aner ikke jeg. vanskelig er det hvertfall. Såpass at jeg ikke gidder knote med det
nellie sa for siden:
Nå gjorde jeg det, men når jeg trykker på en kategori så kommer ikke hele innleggene opp.. Men hvis jeg trykker på en måned, så gjør de det.. hmmmm
loone sa for siden:
For å få det til på kategorier også så må du gå på rediger > maler > kategori og gjøre akkurat det samme. Da skal det gå :)
LenaBeatrice sa for siden:
Jeg bruker Wordpress på eget domene. Altså ikke Wordpress.com.
Har full kontroll over det jeg ønsker å kontrollere; koder, design m.m.
nellie sa for siden:
Thanks, der ble det bra!:)
tropico sa for siden:
Jeg bruker blogspot og er kjempe fornøyd.
Syns det er irriterende med all reklamen på blogg.no
Areola sa for siden:
Ja, reklamen er nesten mer irriterende en manglende fulltekstarkiv.. :ja:
nellie sa for siden:
Nå skal man visst brått bli utestengt hvis man holder på mye sånn
loone sa for siden:
Sier ikke neitakk til det for å si det sånn!:D
Skal bli godt å bli kvitt dem!!
nellie sa for siden:
Jeg har heldigvis ikke mange leserene, så blir ikke så plaga:D
Vettel sa for siden:
Ikke jeg heller haha! Fikk en slik her om dagen, skjønte jo nada! "hæ? kjenner jeg denne personen da..?? men nei"
Kan jo verve dere da, men litt skummelt synes jeg! Og ikke så mange innlegg heller, glemmer å skrive ned alt jeg har i hodet -er så mye nemlig, hehe!
Hannehk sa for siden:
Hehe tror ikke jeg har så mange lesere jeg heller, men det er nå egentlig slik jeg fortrekker det :D Blir jo fort en masse ting en driver å tenker på som kommer ned i bloggen. Iallefall har jeg det sånn :) Har holdt på å testet dette med hvilke mal jeg skal ha - så i dag har den skiftet farge og fasong mange ganger hehe :o
Men jeg leser gjerne bloggen din jeg Vettel, hva er adressa da?
Min: www.rabalderblog.blogspot.com
Note: jeg er ikke så flink til blogging enda :rolleyes:
Hannehk sa for siden:
Og din også Nellie selvsagt ;)
Vettel sa for siden:
Min bloggings...
krummelurer.blogg.no/
Koselig å lese andres blogg, ikke bare lavkarbo liksom. :)
loone sa for siden:
Hehe, har ikke så mange jeg heller:p Men de sniker inn reklamen sin hvor enn de kan.
Men jeg vil også gjerne lese bloggene deres vettel og nellie:D
Har allerede vært inne å smygtittet på din hannehk:p
Min er: [url]www.loonesverden.blogg.no[/url] hvis noen vil titte:rolleyes:
Vettel sa for siden:
Loone: magen din!! Du har hatt en enorm forandring må jeg si! :heia:
loone sa for siden:
Tusen takk Vettel:D:klem:
Jeg er egentlig ganske sjokkert over hvor andeledes den faktisk ser ut etter bare 7 uker!:D
nellie sa for siden:
min er emmaogmamma.blogg.no
Skriver om litt forskjellig egentlig. Mest barn og litt lavkarbo.
nellie sa for siden:
Jeg er veldig glad jeg har få lesere altså. Spesielt siden jeg skriver litt om jenta mi og sånt. Gjør ingenting for å få fler og synes jeg klarer meg helt fint med de faste som gir tilbakemelding.
Sweet Pink Kitty sa for siden:
Bruker blogg.no, synes det er greiest. Har prøvd de fleste programmer som finnes, f.eks blogspot, wordpress osv, men blogg.no generer mest lesere rett og slett.
Hannehk sa for siden:
:D vil helst ikke ha for mange lesere jeg da.... blir litt mye rot og litt for mange rare tanker ;)
Shrinking Line sa for siden:
Jeg bruker blogspot, men flytter over til eget domene nå i helgen. Der bruker jeg Wordpress.
Ellers, når du legger inn bilder, pass på at du har en del luft nedover, last opp alle, men legg inn et og ett. Fungerer kjempe bra.
Tja, vil nå ikke si det. Jeg og en venninne åpnet blogg samtidig. Hun på blogg.no og jeg på blogspot. Hun har litt over 1000 besøk og jeg har over 9000.
Er kjempe fornøyd med blogspot, men ønsker eget domene, derfor flytter jeg. Litt av en jobb, men....
Fumle sa for siden:
Jeg har egen hjemmeside, men bruker oppsettet til Wordpress fordi jeg syns den er mest ryddig :)
Ta en titt hvis dere vil: [url]www.charlottebloggen.com[/url]
Vettel sa for siden:
9000 besøkere?? per dag? Hva i all verden skriver du om?? (odinzee)
Nei nei nei, ikke per dag, er du gal.
Unike besøk totalt siden januar. I sidevisningen har jeg over 40 000
Skriver om lavkarbo og hvordan det er å bo i Østerrike. Ser du bor i Berlin.
Vettel sa for siden:
Åja, hehe! Ble nyskjerrig jeg om du var kjendis eller noe! ;)
Japp, bor i Berlin vi. :) Nesten naboer. Mannen har familie i Østerike, men aldri fått surret oss til å besøke de...
Å nei du, langt derifra hihi.
Nesten naboer ja hihi. Slik jeg har forstått det så er det litt mer lavkarbo i Tyskland enn i Østerrike. Vet om flere butikker der som har en del ting, både internett butikker og vanlige.
Mear sa for siden:
Jeg bruker både wordpress.com og wordpress på egen server. Og wordpress på et par studentforeningers servere. :D Så, ja, stor fan av wordpress. Liker å ha litt flere muligheter på utseende enn blogg.no og disse gir, dessuten er det så mange tilleggsfunksjoner å leke med.
Kommer nok veldig an på hvordan man bruker stedene antar jeg. Selv har jeg hatt 9 836 besøkende de siste 90 dager. Det er egentlig veldig lavt for mitt vedkommende, men jeg har ikke hatt tid til å blogge så mye, så da blir det også færre besøkende naturlig nok. ;)
nellie sa for siden:
Spørs litt hva man gjør for å reklamere for bloggen sin da:) Om man kommenterer hos andre, har mange "venner" osv.
Fant bloggen din når du "shouta" i går SPK:)
Stemmer det, men det er ikke noe jeg gjør hver gang jeg poster for å si det slik. Sist gang jeg gjorde det var vel kanskje i begynnelsen av april. Og selvsagt må man jobbe litt for å få lesere, selv kommenterer jeg mye hos andre og får en del leser på den måten.
nellie sa for siden:
Var ikke noe gærnt med at du hadde shouta da;) bare sa at jeg fant bloggen din når du shouta, jeg:)
Hehe, okay. Litt må man jo gjøre for å tiltrekke seg lesere. :)
Vettel sa for siden:
Hva er shoute???
Hannehk sa for siden:
Rope??? :confused:
Vettel sa for siden:
:ler: Jodda, vet jo hva det betyr konkret på engelsk, men i blogg-sammenheng da. ;)
Hjelper vel ikke at jeg sitter i stua her og roper "NÅ HAR JEG SKREVET NY BLOGGINNLEGG!!"
Det som nellie og Sweet Pink Kitty prater om.
nellie sa for siden:
Joda, man steller seg ut på verandaen med ropert.
På blogg.no så er det sånn at man kan betale penger for å få innlegget sitt på forsiden:)
Den grå firkanten der inneholder shoutene som ligger inne atm:p
Vettel sa for siden:
åkej! Nei så viktig er det vel ikke med lesere til fjaset jeg skriver om hehe! betaler dog for hjemmesiden min, for den er viktigere at funker godt.
:)
Fantasma sa for siden:
La til noen av dere som venner, slik at jeg slipper å huske adressene (da kommer jo innleggene deres opp hos meg når dere blogger:p):)
SPK: Hva er din blogg?
Min blogg er yvonnekitty.blogg.no :)
Jannejoh sa for siden:
Jeg har blog fra blogspot og har vært fornøyd med det men nå er jeg ganske fersk i blogging og har ikke satt meg så mye inn i andre alternativer.
I bloggen min er det foreløpig ikke noe om lavkarbo men mest om hobbyen min som er kortlaging og scrapping :)
Jeg hadde på blogspot, og var ganske fornøyd, men pga et par småting så har jeg valgt å flytte hit.
Opheliia sa for siden:
Jeg har hatt blogg på blogg.no og nå har jeg på blogspot. Begge deler har sine fordeler og ulemper. Det jeg likte godt med blogg.no var at man fikk beskjed når man fikk svar på en kommentar man skrev på en annen blogg(tror kun det var av blogg.no sine blogger altså?), det gjør man ikke på blogspot (iallefall ikke som jeg har funnet ut). Blogg.no var også mye enklere å redigere stiloppsettet og slikt, nå ser min blogg utrolig kjedelig ut (trenger hjelp til det m.a.o). Fordelen med blogspot er at det er mye lettere å "følge" andre bloggere.
Men akkurat nå har jeg lyst å gå tilbake til blogg.no pga at jeg sliter sånn med html o.l på blogspot, men skal gi det en sjanse til! Får prøve meg i helga på html på bloggen. Kanskje noen av dere kan hjelpe?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.