< Tilbake til oversikten

Mangler motivasjon! Har sklidd ut!

Yonah sa for siden:

Øh, du er livredd fett, men har skapet fult av ting som garsntert ikke er lovlige? Ikke tro helt på at det ikke påvirker blodsukkeret, Du skal være veldig forsiktig med sukkeralkoholer. Ikke ville jeg spist det om jeg prøvde å bli gravid heller..

Uten fett får du i deg for lite energi, og jeg kan aldri tro det er heldig å spise for lite energi når du prøver å bli gravid. Du blir IKKE feit av å spise masse fett, men du kan komme til å spise masse sukkerfritt godteri om du ikke spiser nok fett.

Ha i det minste ost på toppen av omeletten og stek den i ei ss smør, da er du langt på vei. Start forsiktig og øk etterhvert.

Få i deg nok protein til hvert måltid, altså feks ikke kun et egg til lunsj, legg på 50g skinke i tillegg eller i det minste et egg til. Begynne med litt majones på.

Nå har jeg aldri vært redd fett, men redd karber de siste 10 årene, men jeg har bare ikke fått fjort noe med det;) Det er liksom lettere å være redd karber enn fett på ketogen kost.

Jeg håper du klarer å få snudd trenden fra fettfritt og sukkeralkoholer til ren og fet mat. Du trenger ike å ha mat som svømmer i fett, men tilsett der det er naturlig, feks stek i smør, ha på majones på pålegget, lag deg is av frosne bringebær og fløte+et egg om du skal ha noe søtt.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.