< Tilbake til oversikten

Hva er årsaken

Hilde&lt;3 sa for siden:

til at du nettopp valgte den "filosofien" du følger hvis du følger noen da.
Sitter her å prøver å lese meg til hva som kunne passet meg best og hvilken bok jeg skal lese, men alt går liksom i surr.

Kitt sa for siden:

Jeg foretrekker ketolyse fordi det er ganske klare regler og at det å skeie ut får så store konsekvenser.
Kan jeg skeie litt ut, gjør jeg det, og så litt til og litt til.......:o

Bedre uten slingringsmonn for meg!:p

nellie sa for siden:

Jeg har prøvd Atkins, Ketolyse og Lindberg og endte opp på Lindberg fordi at det funker best på meg:) Går lettere ned på Lindberg og trives ikke med å spise så mye fett som de ketogene diettene krever:)

Carisma sa for siden:

Jeg begynte på Lindberg pga PCOS og insulinresistens. Etter noen år her på forumet har jeg konvertert til Ketolyse. Gikk ikke ned på Fedon, selv om ejg følte meg bedre. Ketolyse hjelper mer både på vekta og blodsukkeret :ja:

Rin sa for siden:

Jeg lever sånn noenlunde etter ketolyse-prinsipper fordi det er effektivt og veldig enkelt å forholde seg til. - Å ikke spise mer enn 15-20 karbs om dagen og ellers pøse på med maks mengde fett - sånne retningslinjer klarer jeg å huske :D

StegforSteg sa for siden:

Jeg er også der, men det passer meg veldig dårlig å veie maten - så jeg bestreber i å få i meg mest mulig ren mat, grønsaker osv

Ferskenbeinet sa for siden:

Begynte med egenkomponert og kutta mer og mer karbo til jeg tilslutt var i ketose. Da var det enkelt å starte med Ketolyse siden jeg trivdes så godt med maten allerede!

Yonah sa for siden:

Nå står det Skaldeman i min filosofi, men jeg spiser nok hakket mere grønt enn Skaldeman anbefaler. Jeg ligger på 15-20g karbo om dagen og de kommer fra maks 1dl fløte, spiser jeg cottage chesse er min personlig grense for en dag 50gfløte/rømme + 150g cottage cheese. Og resten av karbene er fra grønnsaker som saltblader, agurk, paprika, stangselleri, minimais, asparges, vårløk, blomkål og brokkoli.

Jeg foretrekker ketogen kost fordi jeg fungerer best på alle måter å¨det. Jeg har jevnmere blodsukker, mindre cravings etter søtt, færre blodsukkerfall, mindre sult og jeg elsker smør,fløte, biff med bearnaise osv.

Jeg har prøvd Lindbergmat som avveksling og det fungerer, men det blir for lite av det gode jeg vil ha. Skal jeg kutte pastaen vil jeg gjerne beholde gräddosten og smøret;)

BlirFjong sa for siden:

Jeg valgte Ketolyse fordi det er enkelt å følge reglene. I begynnelsen veide jeg maten men det gjør jeg ikke lengre (fordi det stresser meg) men tar en kontroll i mellom. Ligger som regel rundt 20 g karbo per dag, noen dager littegrann over men ikke sånn at jeg faller ut av ketose. Har vurdert å skrive ketolyse/LCHF i filosofien min, fordi jeg heller mer og mer mot å innføre dette som et varig kosthold heller enn en slankekur :)

Vettel sa for siden:

Jeg startet med South Beach, for jeg trodde jeg ikke ville klare meg uten mer karber. Men fant ut at jeg ikke var så karb-avhengig alikvel, men mer glad i koteletter, kjøttdeig, pølser, rømme/creme fraiche og ikke minst ost! Så da gav jeg heller avkall på c-måltidet (som det heter hos Lindberg, litt fullkornspasta, eller et knekkebrød, etc).

Nå er jeg på et matnivå som er lett å tilpasse til familien, det er enkelt og følge for alle (altså mannen som av og til lager mat), jeg veier ikke mat eller teller karber. Noen dager er jeg i ketose, andre dager antagligvis ikke.

Dessuten skeier jeg planlagt ut en dag i uka, feks med en sjokolade croissant. ;) Har forsøkt ha ingen dager med utskeielser, men da havner jeg helt ut på viddene!

Litt mer fett enn SB/Lindberg gjør meg mettere, mindre blodsukkersvingninger.
Men for glad i salater og grønnsaker til Ketolyse.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.