< Tilbake til oversikten

Motivasjonstråd!

Elizabeth sa for siden:

Tenkte det kunne være bra å ha..

Her vil jeg at alle skal skrive alt det de har merket positivt med dietten.
Jeg tror det kan være godt å se at det er flere positive ting med denne kuren enn bare vekt tapet.

Her er min liste:

• Vekta går ned
  • Huden er blitt betydelig mye betre (har nesten ikke en kvise lenger)
  • Det er masse god mat
  • Sexlysten har økt betraktlig :o
  • jeg VET at ryggen kommer til å bli betre
  • neglene er blitt finere og sterkere

dette er det jeg kommer på her og nå. Og så er det bare å legge inn nye ting etter hvert som tiden går. :D

Det er så lett å miste motivasjonen når vekten står stille noen uker.. men jeg kan ikke si at jeg savnet kviser,
negler med hvite prikker som sprekker, og ikke minst har jeg fått tilbake sexlysten som har vert så og si helt borte siden jeg fikk barn.

Elmira86 sa for siden:

Jeg opplever mer overskudd for å komme meg gjennom dagen:)

Elizabeth sa for siden:

Er det virkelig slik at ingen ander enn vi to merker noen annen forskjel enn at vekten går ned..??

Covn sa for siden:

Jeg sover mindre enn før, og er mindre utslitt.

BlirFjong sa for siden:

• Mange av klærene som var for små passer nå perfekt (og de som passet perfekt før er nå for store)
  • Bedre selvtillit, føler meg rett og slett ikke så blubbete lengre ;) Og dette fører igjen til bedre humør.
  • Det er letter å bevege seg og ikke fullt så tungt å gå lange turer nå som før.
  • En følelse av mestring, rett og slett, daj eg gang på gang har forsøkt å gå ned i vekt uten stort hell :)

Elizabeth sa for siden:

Så bra BlirFjong!
Samboeren min komenterte faktisk i går at jeg var blitt i mye betre humør og har blitt mer tolmodig. Det er så koselig å få slike tilbakemeldinger! :D

Lenel sa for siden:

• Vekta går ned
  • Blir fortere mett
  • Spiser mye mindre enn før
  • Godt å ha "flat" mage når man legger seg om kvelden, og er sånn passe mett
  • Bedre i magen

Chibi sa for siden:

*Mer opplagt :)
*Bedre selvtillit, ikke bare pga vekta, men fordi jeg har kontroll over kostholdet mitt!
*Bedre humør!
*Deilig mat :D
*Sparer penger ved at jeg ikke kan svippe innom kantina for en lettvint og dyr lunch, for de har bare snop og brød.
*Jeg er ikke godtesjuk lenger! Det er deilig med søtsaker, men jeg flyr ikek rundt i huset for å finne hva enn vi har gjemt rundt om kring, for jeg tenker ikke på det med mindre det står fremme!
*Jeg har nesten ingen kviser eller hudormer lenger :) og har mindre tørr hud

Elsker ketolyse! :D

BlirFjong sa for siden:

Jeg kom på en ting til, nemlig at det nå er mye mer behagelig å gå i dongribukse. Før var alle dongribuksene mine stramme og vonde når jeg satt.. Nå er de mye mer behagelige på og jeg føler ikke lengre trangen til å hive den av meg og på med joggebukse umiddelbart når jeg kommer hjem. :)

mål:littavetmenneske sa for siden:

humøret mitt er mye jevnere. Jeg er hypoglykemisk, og i mitt tidligere liv- som "mellomkarber" (har aldri vært sukkergris)- kunne jeg bli tilnærmet rabiat når blodsukkerret falt. Dette problemet har jeg ikke i det hele tatt på lavkarbodietten, og det er jeg og mine omgivelser SÅ takknemlig for.

Sincity sa for siden:

Jeg har fått finere hud!
mindre kroppshår på bena
finere pupper!
mindre luft i magen
blir fort mett og det holder seg ganske lenge (slipper å fly rundt i skapene en time etter middag)
sover bedre siden jeg ikke er sånn "vond" mett og oppblåst når jeg skal sove
har fått bedre forbrenning
og selvfølgelig, har gått ned i vekt og fått mange fine kommentarer:)

Ester-C sa for siden:

Jeg er rimelig fersk i "gamet", men det betyr jo ikke at jeg har oppnådd null resultater... Vil vel si jeg har holdt på i 2-3 uker nå og holdt meg under 15 karbohydrater i døgnet, sjeldent over(men det har skjedd..). Jeg er ganske slank fra før av men har i et par år slitt for å ta av noen få kilo før jeg er fornøyd. Nå kan jeg si jeg føler meg nærmere målet enn før... og det på rekordtid!

1. Jeg har gått ned fra ca.68 kilo til 64 (målet mitt for slutten av april er 63, og i dette tempoet greier jeg det nok)
    2.Jeg kjenner ikke noen sultfølelse slik jeg har gjort når jeg prøver å kutte ned på kalorier
  2. Mindre lyst på søtsaker og junk
  3. Følelse av kontroll og selvbeherskelse (sjelden jeg kommer hjem med en handlekurv full av karbohydrater nå siden mesteparten i butikken nå er, nei nei nei)
  4. Mer energi
  5. Finere hud og negler som vokser raskere
  6. Blankere hår
  7. Føles ut som jeg ikke går glipp av noe(i motsetning til andre kurer der man konstant tenker på mat og hva man skal spise)

Så jeg kan vel si jeg er overbevist om at lavkarbo virkelig funker! MEN jeg er jo en stor fan av pasta og ris så i lengden kommer jeg vel til å innføre mer fullkornspasta og ris i kosten, men med måte. I utgangspunktet var dette kun ren nysgjerrighet på lavkarbo-kosthold, men skal ikke se bort i fra at dette blir noe jeg tar med meg videre..

wevi sa for siden:

Bra med en sånn tråd! :)

Skal vi seee:

• Bedre hud
  • Kan plukke ett plagg i skapet og ta det på uten å måtte vurdere om æ kan gå sånn
  • Mere våken, holder en hel dag
  • Går ikke rundt og tenker på mat hele tida
  • Kan gå inn på butikken uten å komme ut med masse dritt hvis æ handle sulten.
  • Litt bedre selvtillit.

:D

Namba sa for siden:

Jeg har gått ned i vekt og klesstørrelser og for hver størrelse mindre blir klærne finere.:)
Jeg trives bedre med kroppen min.
Jeg er ikke manisk opptatt av mat/hva jeg skal spise.
Jeg sover bedre når jeg kan ta magnesium på senga og trenger mindre søvn.
Bekkenet (og kroppen ellers) blir avlastet for hvert kilo den slipper å dra med seg.

Elizabeth sa for siden:

Jeg må bare fortelle det her. :D

Jeg hadde en planlagt "sprekk" i helgen. Var det vi skulle blant annet skulle jeg på utdrikkningslag. Jeg økte karbene 2 dager før selve lørdagen da jeg skulle ut med jentene.
I går var jeg så sur!! Jeg visste ikke hvorfor men var bare dritt sur!! Jeg har slitt med det noen år at jeg er kjempe irretabel helt uten grunn. Når jeg er i ketose har jeg ikke dette problemt i det hele tatt og EN dag på høykarbo og jeg var tilbake der jeg var før!

Så i dag er jeg bare sjele glad for at jeg er tilbake på ketogen mat! :D

Elmira86 sa for siden:

Hehehe:) Kjenner meg igjen der:)

emilie_lavkarbo sa for siden:

Fordelene mine:

Mer energi
Bedre i magen
Bedre form om kvelden
Bedre selvtillitt
Mett i magen samtidig som jeg går ned i vekt.
Morro å handle, kikke på matvarer og bli overasket over hvor mye karbs jeg fikk i meg før. Kontrollerte handleturer!
Kan fortsatt spise ting som er deilig, f.eks en atkinsbar eller bacongull. Og pepsimax.
Klær passer bedre, bukser begynner å skli ned.
Mye bedre mat enn før, gleder meg til hvert måltid.

Mer lyst på livet og alt som hører til:D

Jeg <3 ketolyse!!!!!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.