< Tilbake til oversikten

Gjenopplivede menssmerter på ketolysekuren?

Solange sa for siden:

Jeg har skikkelig vondt i magen idag, helt likt menssmerter. Nå har jeg ikke hatt menssmerter siden jeg satte inn hormonspiral, har faktisk hverken blødninger eller noe som i det hele tatt minner om at mensen eksisterer lenger, så jeg hadde fortrengt at den fantes..... Etter 4 uker på ketolyse lurer jeg altså på om mensen kan ha gjenoppstått fra døden? Ser jo her på forumet at ketolysen hjelper på en del hormonforstyrrelser. Nå ville ikke jeg ha menssmertene tilbake da:rolleyes::rolleyes::rolleyes:

StegforSteg sa for siden:

Det kan bli litt forstyrrelser i menssyklus til tross for piller, sprøyte, spiral mm. Mange tråder om dette :D

65kgmamma=perfekt sa for siden:

Jeg fikk mensen tilbake når jeg starta på ketolyse og den kommer og går når den vil :( Men regner med det vil ordne seg etter hvert da:)
Krysser fingrene for at du slipper å få den tilbake :D

Solange sa for siden:

Takk for tipset om tråder og svar fra perfektmamma, da ser jeg at jeg ikke er alene.... Tross at jeg ikke vil ha mensen tilbake, blir jeg litt imponert over dette kostholdet som er så virkningsfullt! Og det er jo veldig positivt for de som trenger å få tilbake mensen;) Men er det noen som vet hva som egentlig skjer hormonelt her? Hvorfor, liksom:confused:

Lenel sa for siden:

Har tenkt på det samme den siste tiden.. Går på p-piller, og har denne gangen fortsatt på nytt pillerbrett uten pause("hoppet over mensen"), men blør allikevel:rolleyes: Aldri skjedd før...

65kgmamma=perfekt sa for siden:

Nei aner ikke hva som skjer hormonelt, men hvis det er noen som vet det hadde det vært fint om de kunne svart på det :)

Maja sa for siden:

Er i samme situasjon. Mens og menssmerter har vært saga blott i snart 7 år på hormonspiral. Etter omlegging til ketogent kosthold har jeg fått tilbake smertene, men ikke blødning. Merkelige greier...

lille_Venn sa for siden:

hmmm... jeg på min side har ikke fått mensen siden jeg begynte med dette kostholdet for litt over to måneder siden vel...:confused:
jeg går på cerazette og har hørt at man ofte mister mensen på disse, men det har ikke skjedd før jeg begynte på ketolyse... og pillene har jeg gått på i ca ett år mer eller mindre sammenhengende... hormonforstyrrelser motsatt vei dette?? klager uansett ikke!!! :D

Solange sa for siden:

Ja, er det noen der ute som kan dette her, vet det er mange kunnskapsrike folk her:)

Ja, jeg har heller ikke fått tilbake blødningene, bare smertene og vannansamlingen!

Karolinee sa for siden:

Etter er begynte på p-pilla for to år sida slutta mens smertene og komme, men etter ketolyse kom dei tilbake! Snakka med legen om det, og fekk beskjed at ditta ikkje var uvanelig..

EmilyB sa for siden:

Jeg har også mer menssmerter nå enn jeg hadde på p -piller. Men for min del tar jeg dem i mot med glede - jeg startet på p-piller nettopp fordi jeg ikke hadde hatt mensen på over 2 år da jeg gikk til legen ( før det hadde jeg også gått på p - piller i maaange år).

Det at jeg i det hele tatt får mensen naturlig måned etter måned etter at jeg sluttet med p - pillene er som sagt en stor seier for meg. Da tar jeg som sagt gladelig litt smerter på veien, om det er det som må til. Som samboeren min sa: Han kjenner ingen jenter som gråter av glede hver gang mensen kommer.
For min del handler det som sagt om at jeg endelig føler meg normal igjen og ikke minst fruktbar :)

Fleskefia sa for siden:

Jeg har hatt svært kraftige menssmerter, men jeg tok øreakupunktur og har ikke hatt vondt siden. Dette er jo noe å prøve og ikke trenger man gjøre det så mange ganger heller.

Kitt sa for siden:

Her er en tråd hvor det står masse om lavkarboens innvirkning på syklus etc!

Rusalka sa for siden:

Jeg har ikke hatt antydning til mens eller menssmerter siden jeg fikk min første hormonspiral for ca. åtte år siden, men har etter seks uker med ketolyse fått langvarig blødning. Håper jeg ikke får tilbake smertene jeg hadde før...

ada-emilie sa for siden:

Jeg hadde en smule menssmerter før, nå er de helt borte. Ellers ingen forandring med blodmengde etc. Jeg har lest at om man har spist mangelfullt/feil kan kroppen holde tilbake blodet fordi det er næring den ikke har råd til å miste rett og slett. Og når man nå siser vedlig næringsriktig med fett og proteiner i lange nok baner så kan kroppen gi fra seg næringsrikt blod igjen. Torkel kan svare på trådstarters spørsmål er jeg sikker på. Han kan sikkert svare på epostadressa oppført på ketolyse.no. Leste noe av han om dette istad her,men har glemt hva det sto. Det sto inne på ketolyse. Der sto det bl.a noe om at folk som hadde mista mensen pga høy alder kunne få den tilbake igjen. Det sier jo litt da; foryngelseskur:)he he he. kanskje jeg kan vente med å få et barn ekstra til jeg er 45 nå? ;) Neida, tar ikke sjansen på det,altså.

Hormoner er lagd av fett. Jeg har unngått fett siden jeg var 16, og ser frem til bedre helse og hvordan det vil føles annerledes.Fett beskytter også nerver og det merka jeg straks; følte meg ikke så tynnslitt der mer.NICE!

EmilyB sa for siden:

Der sier du virkelig noe. Samboeren min har kommentert at jeg er blitt så avbalansert og rolig etter at jeg begynte å spise lavkarbo og samtidig kombinerer det med trening. Jeg merker at hvis jeg spiser noe høykarbo, føler jeg meg stresset.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.