< Tilbake til oversikten

For mye egg?

henki8 sa for siden:

Hei, er ny til hele ketosdietten, men velger å gå hard frem fra starten av og satser på å spise tilnærmet 0 karb hver dag (blir vel maxs 5g i realiteten). Men når har det seg slik at jeg spiser for det meste egg til frokost. Da blir der 2 egg per dag (om ikke to til i middagen eller kveldsen) hver uke: Altså minst 14 egg i uken....

Er det noe som heter for mye egg? Kan det være farlig med så mye?

Areola sa for siden:

Nope!

nellie sa for siden:

Egg er sunt og bra for deg:) men.. har hørt om endel som har fått eggeallergi etter et veldig høyt inntak over lang tid. Men sånn kolesterolmessig er det ikke noe problem:)

kamp sa for siden:

Bare to egg? Her går det misnt det dobbelte hver dag ;)

solanolsen sa for siden:

Bare spis egg du! Egg er kjempesunt.selv eter jeg egg til frokost og bruker endel egg i mitt hjemmebakte lavkarbo bröd.har ofte også egg i middagsmat.

henki8 sa for siden:

det var godt å høre, kjøper den 18 egg pakningen fra first price hver mandag og den holder så vidt ut uken....men etter en stund smaker også alt egg eller ost....hadde egg til frokost og planlegger en omelett til lunch det blir ca 5 egg...det er vel et godt gjennomsnitt på senior-ketose-medlemmene ;D

Iset sa for siden:

Hehe, vi har spist 40-50 egg i uka siden 2004. :p

Myrull sa for siden:

Spiser nok i vertfall 20 egg i uka jeg. :p

henki8 sa for siden:

5*7 = 35, blir veldig my egg, men så får man fastere kropp også (muskler) om man trener i tillegg ;D Også bruker jo man ofte egg i mat kun som en stivelse...men de pannekakene og pizza-bunnene kun lagd av egg, kremost og bakepulver synes jeg kun smaker egg...skal se om jeg ikke får tak i noe soyaprotein eller fiberhusk

ninagronn sa for siden:

Ja, det blir noen i løpet av uka, og jeg er glad jeg har frittgående høner.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.