Mange har sikkert sett Supersize Me hvor en radikal vegetarianer spiser seg feit på McDonaldsmat og konkluderer med at det er McDonalds som er skyld i Amerikas fedmeproblem.
Fat Head er en slags oppfølger til denne filmen hvor ressigøren går Supersize Me etter i sømmene.
Filmen har masse bra lavkarbomateriale og gode forklaringer på hvorfor lavkarbo fungerer. I tillegg knuser den kolesterolmyten.
En film jeg anbefaler på det varmeste
I tillegg har ressigøren en ganske spennende blogg på filmens hjemmeside
[url]www.fathead-movie.com[/url]
Filmen kan kjøpes på amazon.com eller piratkopieres fra nett :)
Jeg syns måten denne filmen er laget på, og fyren i seg selv er usansynlig irriterende og teit.. og det er sikkert meningen. Men filmen er spekket med gode kritiske spørsmål, eksempler og enkel forståelig informasjon.. og nettopp derfor er den verdt å se :p
Fat Head er en god film, men jeg må si meg enig i at jeg syns han fyren er passe irriterende:p
Et annet godt tips, kanskje ikke bare lavkarbo, men litt om ren mat, og hva som skjer med den før den havner i butikken er Food Inc. Trodde alvorligtalt at jeg skulle spy når jeg så den.
På ingen måte uenig i det. Men denne er ihvertfall ikke morsom, (meg om det ;) ) dog er den veldig interessant og det er vel strengt tatt det viktigste :)
Vanvittig bra dokumentar, spesielt moro å se Dr. Michael R. Eades festet på film etter å ha lest så mye på bloggen hans og bestilt Protein Power til min mor som sliter med en haug forskjellige greier (deriblandt smerter aka. "fibromyalgi", dårlig selvbilde pga. noen kg ekstra de siste årene, for sterk magesyre, etc.).
Skal kjøpe den ved neste lønning (3 dager tilwoho) :-D Men når man bestiller på amazonas, kan man spille dem av på norske dvd-spillere?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.