< Tilbake til oversikten

Vitaminer og vekt?

MissyMiss sa for siden:

Hei, jeg lurer på to ting:
Når jeg er på ketolysekuren kan jeg da spise vanlige B-vitaminer og sånne Multi-vitaminer 1 tablett av hver, hverdag?Helt vanlige vitamin tabletter som man får kjøpt hos apoteket???

Jeg vet egentlig ikke helt hvordan jeg skal spørre dette, men la oss prøve og håpe dere skjønner hva jeg mener:)

Hvis en person veier f.eks 82 kg og den andre 63 kg, de begge er på ketolyse og spiser helt det samme, går den som veier mest fortere ned i vekt enn den som veier minst?

Takk for alle svar:):):p

Kitt sa for siden:

Klart du kan spise de pillene, men de er ikke optimale i forhold til ketolyse, sånn som ketolysetablettene. Blant annet kan du komme til å trenge mer magnesium enn det er i vanlige vit- piller.
I tillegg vil noen av stoffene oppveie hverandre, slik at du ikke får like stort utbytte av å ta multivit!

Ketolyse er vektregulerende. Om de to er like høye, er den ene overvektig og den andre mest sannsynlig normalvektig. Da vil den overvektige gå ned og den normalvektige nok stå ganske stille etter at vannkiloene forsvinner.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.