Samme som på aprilstartertråden:
Jeg sliter maks om dagen og ser ingen annen løsning enn å spise karbo resten av uka... Jeg er på skole denne uka, og har studenthybel med kjøkken som jeg deler med to andre. Kjøkkenet er så utrolig skittent at jeg ikke orker å gå inn dit en gang, langt mindre oppbevare og lage mat der. I kantina har de kun brødmat og salatbuffet uten proteiner.. Bruker som oftest å kjøpe middag der, men i går var det taco og i dag var det fiskegrateng og jeg tok ikke sjansen noen av dagene.
Dermed har jeg siden søndags ettermiddag spist fire egg, 100 gr salami, 100 gr ost, to salater med tomat, agurk og rømme og en halv kylling. Jeg ser virkelig ingen andre muligheter nå! Jeg har ikke tilgang til stekeovn eller mikro, siden alt er så skittent. Maten min henger i en pose utenfor vinduet (takk og lov at man bor i nord-norge..) og jeg prøver å holde meg gående på ingenting. I tillegg er det laaange skoledager som setter høye krav til konsentrasjon. Og brødhylla butikken borti veien kommer stadig nærmere...
Hvis jeg skeier ut vet jeg at jeg kommer til å spise mye brød (grovt, men likevel) og sikkert noe sjokolade. Jeg kommer nok likevel til å spise lavkarboalternativene hvis jeg finner noen. Jeg vet også at det er over på fredags ettermiddag, da kommer jeg hjem igjen og er tilbake på lavkarbo. Det er helt grusomt å gå rundt slik som dette, jeg er svimmel, kvalm, trøtt og føler meg helt elendig. Jeg vil jo ned i vekt, men jeg tror ikke dette er den riktige måten å gjøre det på. Jeg sulter og døyer sulten med masse vann og null næring. Kroppen er på tur inn i seriøst sparebluss og jeg fungerer ikke. Og jeg vil heller ha en kontrollert sprekk enn å bare plutselig kaste meg over alt jeg finner fordi jeg dør av sult....
Personlig hadde jeg vasket ned kjøkkenet og hengt lapp på døra om at skitne kjøkken er en vår stor helsefare og avsluttet med: vask etter bruk.
Også laget meg mat selv. Men vil du sprekke, så gjør du det.
Hei,
Da slenger jeg inn samme svaret her som i apriltråden...
Da ville jeg i alle fall holdt meg unna de verste kh bombene, dersom du begynner for eksempel å spise mye brød, uansett hvor grovt det er, så kan du oppleve å bli skikkelig uvel.
Finnes det en butikk i nærheten med varm matdisk? Grillede kyllinglår og koteletter har vært greie nød løsninger… Jeg har også tydd til Gildes fleskepølse som krisemat…
Håper andre stuper innom med noen geniale råd, ikke bra å bli sjuk av høykarbo heller når en er på skolen.
Det kjøkkenet er seriøst det ekleste jeg noen gang har sett, jeg kommer ikke til å være borti noe der inne før det er grundig nedvaska. Og etter siste befaring der inne (etter to advarsler fra studentsamskipnaden) er ståa den samme... Jeg ser virkelig ingen annen utvei.
Jeg har gått en stund på lavkarbo, og blir ikke dårlig eller syk av å skeie ut over flere dager, heldigvis. Men jeg er jo veldig interessert i å gå ned i vekt, og det er den biten jeg tenker mest på..
Kjenner du noen som du kan låe et kjøkken av? I så fall kan du bake noen knekkebrød som du kan spise?
Og jeg hadde seriøst krevd at de som har rotet til kjøkkenet rydder og vasker det opp også! Du må kunne lage deg mat du også!
Ellers så kan du vel kjøpe en billig micro? Om det blir for dyrt går det ann å kjøpe brukt på fretex for småpeng og ha inne på soveromme ditt? Da er du jo kommet relativ langt.
Jeg har prøvd å banke på dørene, men det er ingen som svarer. Har gitt beskjed til husvert og samskipnad, men det skjer ingenting. Skal bare bo her ut uka, så reiser jeg hjem igjen, så orker ikke å kjøpe noe nå. Tror ikke det er fretex i byen heller, men det var jo et godt råd.
Nei, jeg tror nok jeg bestemmer meg for en sprekk ut uka, så får heller vekta lide for det..
Det høres helt forferdelig ut. Jeg vet hvordan studentsamskipnadens kjøkken kan se ut i perioder, selv om jeg heldigvis har vært forskånet for å bo der...
Her er mitt råd: Flytt! Studietida er lang, og det er så mye bedre å bare finne noe annet enn å mistrives. Særlig på kjøkkenet! Å leie privat er vel generelt littegranne dyrere enn hos samskipnaden, men så veldig verd det om man kan bo alene eller dele kjøkken med færre stykker.
Jeg har oppdaget skyr med fløte på etter tips av noen her inne. Knallgodt! :) Ellers ville jeg spist nøtter og grillet kylling og salat tenker jeg. ;)
Men håper sprekken går greit! :)
Egentlig syns jeg det høres ut som du mest vil ha grønt lys for å skeie ut... Men da er det jo i safall dit valg ;)
Det finnes tusen muligheter selv om man ikke har kjøkken. Nesten alt av pålegg kan spises. Har de ikke micro i kantina på skolen? De fleste plasser har det. Evt lån microen på en bensinstasjon i nærheten og få varmet noe mat. Fjordland sin kyllingsuppe har 3,noe g karbo pr 100g og kan sprites opp med f.eks skinke.
Grønnsaker smaker godt med philadelfiaost på.
Har du muliughet til å få tak i kokt vann? I såfall kan du varme pølser i det. Salat med fetaost og tunfisk er mettende. Avocado med reker eller spekeskinke.
Er det sol er det jo perfekt å grille :D
ang salatbaren på skolen: kjøp salatkylling i butikken og ha med så du kan putte oppi;) gjerne fetaost også... det gjør jeg, ikke fordi jeg må men fordi jeg lever på studentbudsjett og det er ofte billigere å gjre det sånn... hvis du våger ville jeg også kokt noen egg på kjøkkenet til å ha i salaten...
du kan jo også handle ei pølse på bensinstasjon som et mellommåltid? er vel bedre enn brød uansett...
Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor du ikke kan ta klut, varmt vann og klor og vaske vasken og komfyrtoppen så du får kokt deg noen egg, rømmegrøt el.l. i en kjele som er din( du får slikt billig på nille, europris el.l...). Eggene kan du oppbevare på rommet, kjøper du 6 pakk går det fint, majonesen kan du ha i en pose utenfor vinduet slik du sier.
Jeg skjønner at dette tydeligvis er et kjøkken på lik linje med de man ser på ekstrem rengjøring, men jeg hadde da mye heller vasket ned et grisekjøkken enn å spise høykarbo hvis jeg virkelig ikke ville skeie ut. Og ja, jeg har vært student sjøl og vaska ned et helt grusomt kjøkken, fordi jeg ville ha mat..
Kjøp deg spekemat og majones og agurk. Jeg får til dette på sykehus, kjøper en agurk og to tomater om gangen og spiser dette til grønt og spiser påleggsskinke og majones, pepperonipølse mm. Det er bare for ei uke sier du, det takler du, om du virkelig vil.
Men vil du ta pause fra lavkarbo fordi du føler det er lettere, så gjør det, om du virkelig vil det.
Jeg har vurdert frem og tilbake nå, fordi vi skal på Riksen med Dokka vår og jeg får heller ikke laga mat, selv om kjøkkenet er gullende rent, og jeg takler ikke en utskeielse nå siden jeg fortsatt har 3kg jeg ikke blir kvitt etter påske, så siden jeg er møkkasliten bestiller jeg mat fra spisdegslank.no Det er en kriseløsning, rådyrt, men om jeg alikevel skulle overlevd på omeletter mm fra cafèen der, så blir ikke det billigere. Vi bare håper på et under så vi får betalt regningene når vi kommer hjem...
Det går an å spise pålegg som hvitost og kalkun, valnøtter og paranøtter har lite karber, tunfisk på boks, en atkinsbar. Det er ikke noe enklere å kjøpe brød. Det enkleste er jo pålegg bare, så du ikke trenger brødfjel som er ren,kniver som er rene og en ren benk. Om det er kun snakk om få dager så klarer du det om du vil. Be mora di ha masse salat, grønnsaker og deilig varmt kjøtt til deg når du kommer hjem.
hva med bare å vaske kjøkkenet? hvis ingen vil være med deg å vaske så er det jo kjedelig for din del, men hvis du ikke kan spise noe mat pga kjøkkenet er vel det her eneste løsning?
Kjøp deg en kjele og en stekepanne og ha de på rommet ditt, vask ned kjøkkenet og lag mat. no problemo.
Forøvrig overlevde fettern min 3 år på politiskolen sitt hybelhus ved å koke all mat på plata på kaffetrakteren (Det bodde en familie rotter inne i komfyren på felleskjøkkenet... :rolleyes:).
Man trenger jo ikke ett kjøkken for å lage mat, Spekemat med seterrømme, salat med fetaost å salatkjøtt eller kjøttpålegg, stangselleri med ost og kjøttpålegg, tunfisk å salat og skyr med fløte.....
Er student selv og når jeg har samlinger så bor jeg i ett tilsvarende hybelhus med et kjøkken som er i ulik grad av råtningsprossesser:eek: ;) I begynnelsen så vaska jeg rundt kjøkkenet hver gang jeg kom, men etterhvert så har jeg anskaffet meg en micro som jeg har på rommet og så har jeg en liten fryseboks som går på strøm der jeg oppbevarer kjølevarene.
Så spiser jeg litt annerledes enn hjemme men jeg holder meg til ketolysekuren og har ingen problemer med det:):p:) Du klarer det hvis du vil:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.