< Tilbake til oversikten

Stavmikser!

Cherry sa for siden:

Jeg har fått meg stavmikser! Jeg har hatt den siden lørdag og fatter ikke hvordan jeg noensinne har klart meg uten en sånn! :D. Jeg tror jeg er litt forelsket i den.

Jeg bare lurer på to ting; Skal det sprute sånn når du bruker den? Moser dere ting i rett i kjele/bakebolle eller har dere over i noe annet? Og 2; Hvordan vasker dere den?

Kitt sa for siden:

Skal ikke sprute, nei! Kommer jo an på hva du mikser i hva slags bolle/kjele, da!
Skal jeg piske krem, bruker jeg den høye bollen som følger med. Blomkålmos feks lager jeg rett i bollen jeg koker blomkålen i i mikroen. Saus jevnes rett i kjelen!
Tipper jeg for mye på mikseren, spruter det, men man skal jo bare ha den på bunnen egentlig!

Alle delene bortsett fra den med ledningen på, går fint i oppvaskmaskinen.
Fordi jeg bruker den delen med kniven så mye, pleier jeg å bare skylle godt av den under varmt vann med en gan gjeg er ferdig med den. Evnt bittelitt Zalo og oppvaskkost om det er grisete!

Jeg kan ikke leve uten min stavmikser.:p En dag jeg skulle lage blomkålmos til middag, døde mikseren min. Etter middag bar det rett ut for å kjøpe ny! Selv gubben skjønte at dette var viktig for mor og dro kortet svært raskt!:D
Jeg elsker min stavmikser, rett og slett!:love:

Cherry sa for siden:

Kjøpte bare en helt enkel jeg. Kosta bare 99 kroner på elkjøp :P
Skjønner jo hvorfor det spruter litt hos meg, ettersom jeg holder den lett oppå og på skeiva når jeg moser :P.

Kitt sa for siden:

Bare sett den rett ned og hold den sånn, du, så spruter det ikke så mye! :p

Bare vent, nå har du funnet ut hvor utrolig deilig det er med stavmikser, så snart bare MÅ du teste en sterkere med mer utstyr!;)
Meget avhengighetsskapende!:ja:

Furine sa for siden:

Er heilt enig med Kitt! :heia: Eg har den på bildet, men med litt færre ekstrating. Den står framme på benken heile tida, har sin eigen plass. Eg brukar den kvar dag!

Kitt sa for siden:

Jeg har alt stæsjet, minus den lille bollen, for den har jeg slitt ut!:o:D

Man får kjøpt nye deler på andre siden av byen, men er så sjelden på de kanter!:p

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.