Jeg har nok ikke spist bra nok, svaret er nok der. Men uansett- så er jeg så sugen. Og det er slitsomt :rolleyes:
Jeg er ikke særlig til kokk, det er ikke lett å prøve mye nytt.
Kjøtt er greit nok, men alt tilbehør osv.
Har levd på ketolyse før, men ikke på et godt nok variert kosthold.
Føler at det er så mye "greier" med ketolyse maten. Det mest utfordrende er at dette blir dyrt.
Vet ikke helt hvor jeg vil hen her, klarer ikke forklare meg ordentlig.
Men alle dere drevne har vel vært nybegynnere en gang.
det må du spørre betjeningen om. :ja: De skal vite det :)
Og det bør være merket.
Er det ikke det, så kjøper jeg det ikke. For da vet jeg ikke hva jeg får i meg ;)
Jeg bare lager sjokolade konfekt til meg selv og koser meg med dem :) Like deler av 86% eller 100% sjokolade og Cocosa og litt søtningsmiddel etter smak, smelte sammen og fylle i små konfektfomer. Oppbevares i fryseren og spises når det er behov :) under en halv gr karbo pr konfekt så 3-4 kan godt spises uten problem :)
Åhh.. det må jeg gjøre. :D
Feks: 50 g 86% og 50 g cocosa?
Er det ikke bedre med sjokolade fra sukkerfritt?
Spør av uvitenhet :)
Hvor finner jeg konfekt former?
Nei dette er sunnere vil jeg si. Du har mer kontroll på hva du får i deg av søtning.
Et triks til å lage godt og sundt tilbehør kan være å skaffe seg en god lavkarbo kokebok. Les deg opp på hva du kan spise, så slipper du å tvile når du står og lager mat.
Mange enkle tilbehør som passer godt til fisk og kjøtt. En av mine favoritter er stekte grønnsaker. Feks squash, grønn paprika og løk. Steker dette i en panne til det er gyldent . Deretter tilsetter jeg litt fløte og kraften fra for eksempel kjøtt eller fisk. Har av og til brukt en liten del buljong hvis jeg mangler god kraft. Gi det et raskt oppkok og la det trekke litt. Nydelig og enkelt tilbehør til det meste. Varierer du grønnsakene etter smak og variasjon.
Jeg kan også tipse om coleslaw. Ikke brukt det selv, men av kål og selleri vil jeg tro det smaker himmelsk.
Lykke til. Dette med grønnsaker kan ha en tendens å gli ut så det er lurt å frotse i grønnsaker når du er på butikken. Prisen. Jo den er der, men sammenlignet med all søppelmaten jeg kjørte før så tror jeg det ikke er noe dyrere. Syns det er verre at det er så sykt dårlige grønnsaker i butikkene ofte. Ser ut som Norge får det resten av verden ikke vil ha.
Men lykke til! Og dette forumet har hjelpe meg i ulike kneiker. Så stå på! Du er flink!
Hvorfor ikke lage seg sjokolade selv av raw kakaomasse og raw kakaosmør ? Det er jo faktisk sunt med sjokolade, med forbehold om mengde da såklart:p men jeg er selv en sjokoman, men lager jeg sjokolade selv med søtning klarer jeg utmerket å spise en liten bit og stoppe der. Den sjokoladen er så rik på smak at jeg blir iallefall faderlig ført tilfredstillt:) godt er det også, og du har full kontroll over hva du vil søte den med! Ingredienser finner du på helsekost, eller på iherb. Iherb er billigere, men da må man jo vente litt.... Økosjokolade sine produkter er gode, og finnes på alle helsekoster. Litt dyrt, men godt.. selv kjøper jeg fra iherb helst, der har de mye større pakker.
1 ts vaniljeekstrakt
Smelt kokosoljen i mikrobølgeovn noen sekunder.
Rør inn kakaopulver, sukrin og vanilje til passe tykk konsistens. Blir massen for tynn tilsetter du litt mer kakaopulver. Smak til med søtt.
Ha sjokoladen i en sprøytepose eller plastpose, og sett små fine topper på stekebrett kledd med bakepapir eller plastfolie. Sett brettet i fryseboksen til sjokoladen har stivnet.
(Eventuelt kan du droppe sprøyteposen, og bare ha sjokoladeblandingen i en plastboks. Når sjokoladen er stivnet hakker du den så opp i passe biter.)
Oppbevar sjokoladebitene i fryseboksen eller kjøleskapet til du skal bruke dem.
Lag de i feks istbitformer, jeg bruker de fra ikea.
Hmmm... Dette må jeg teste. Spiste et sjokoladehjerte i går, lyyys sjokolade, hadde fått det av jentungen til morsdagen. Pføy så søtt! kvalm Er ikke helt overbevist om smaken på denne, men skal nå prøve. :) Har bare vanilje-stevia i tillegg til sukrinmelis, men det funker vel håper jeg. Bare å teste det! :ja:
Ja :) jeg bruker en plate 86% og en plate 100% kjøpt fra iHerb. Og ca 200 gr Cocosa. Syns de sjokoladekrem far sukkerfritt har sånn plastikk smak. Så jeg har hatt litt oppi, men ikke bare den. Men det er nå min personlige smak. Silikonformer har dem på ulike kjøkkenbutikker som f. Eks Traktøren ol. Ellers er det bare å bestille fra ebay! Mye billigere ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.