< Tilbake til oversikten

Kosemat

sunnereliv sa for siden:

Jeg synes ikke jeg kan tillate meg mørk sjokolade siden den inneholder så mye fett. Jeg skal heller spise blå druer, eple, pære eller gulrøtter (oppskåret). Tørkede aprikoser er også et alternativ siden de inneholder lav GI.

Yonah sa for siden:

Hadde helt klart tatt en rute møk sjokolade fremfor en neve druer, selv på Lindberg..
Men helst mandler/blanda nøtter( mener å huske Lindberg sier 50g om dagen, det var det jeg gjorde, + 2 arikoser).
Nå vet jeg ikke hvor overvektig du er men for min del kunne jeg ikke spise frukt på Lindberg daglig eller ukentlig, det påvirket blodsukkeret for mye. Fruktose får mitt blodsukker opp i været.

Og du SKAL ha fett på Lindberg og, 10g sjokolade inneholder ikke mange grammene med fett, og det er SUNT fett. Sier ikke at du skal spise sjokolade hver dag da;)

Kaffekos for meg på Lindberg ble feks 150g cottage cheese, 1dl biola naturelle, 50g bringebær/jordbær, bittelitt splende( fruktose er no-no for meg) og kaneldryss. Passe som kveldsmat og veldig kosemat.

nellie sa for siden:

Er det bedre med sukker enn det er med bittelitt fett altså?

sunnereliv sa for siden:

Det er greit å spise litt mørk sjokolade hvis man er forsiktig med mettet fett ellers.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.