Mye snakk om ketose her og jeg får inntrykk av at folk tror man kun kommer i ketose av lavkarbo. Je har da vært i ketose før med høy karbo mat. Hvis det gikk lenge mellom hvert måltid. Jeg syns forresten ketose er noe dritt men det er en annen sak. Hodepine, dårlig ånde og følelsen av å ha tatt amfetamin.................. Mener ikke å kritisere altså, er glad i lav karbo livet:)
Det er jo stor forskjell på kostindusert ketose som jo er frivillig, ønsket ketose og det å komme i ketose pga at man ikke har spist på lenge, spiser ytterst få kalorier (ED feks) eller feks har omgangssyke!
Mange er i ketose hver morgen fordi de ikke har fått i seg mat på 10- 12 timer. Det er en av grunnene til at vi skal måle med sticks om kvelden!;)
For de fleste varer bivirkningene av ketosen kun noen få dager/uker. Jeg får hodepine i det jeg går inn i ketose og ikke noe mer. Ikke ketose- ånde, ikke hodepine, ikke kvalme, ingen amfetamin- følelse, sel vom jeg med kronisk utmattelse kanskje hadde hatt godt av det!:D
Jeg syns bi virkning som varer i flere uker ikke er noe særlig, men når jeg tenker etter så fikk je som regel utslag på stixen at jeg var i ketose uten at det var noe ubehag ved det. Så ketose er kanskje så ille likevel da. Men jeg har fortsatt ikke noen gode bivirkninger av denne ketosen som mange her inne beskriver her. Men generelt sett har denne livsstilen gjort underverker for meg
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.