Kanutten sa for siden:
Tenkte jeg skulle prøve meg på denne suppa i dag! :sikle:
Kanutten sa for siden:
Tenkte jeg skulle prøve meg på denne suppa i dag! :sikle:
nellie sa for siden:
Den så sykt god ut:sikle:
lillamumi sa for siden:
Hvordan ble den??
Iset sa for siden:
Den ser rågod ut! Men jeg har alltid lurt på; hva i himmelens navn er grunnen til at de kaller den HOT? Hva er hot i den? Jeg leser og leser men finner ingenting hot i den oppskriften?
lillamumi sa for siden:
1 ss karry kanskje? For noen blir det kanskje litt HOT:D
Iset sa for siden:
Men karri er da ikke sterkt? Det finnes jo sånne hotte karripastaer, men dette var vel snakk om vanlig gul karri, går jeg ut fra? Folk er jammen forskjellige, hehe.
Hamster59 sa for siden:
Etter det jeg har forstått er karri en felles betegnelse på forskjellige krydderblandinger. Ifølge wikipedia inneholder disse gurkemeie, pepper, koriander, cayennepepper, muskat, ingefær, kanel, kryddernellik, sennep, spisskummen m.fl. Det skal visstnok finnes masse oppskrifter på karri.
Jeg laga denne suppa for et par dager siden, og jeg brukte en type karri som jeg kjøper i 100 grams (?) poser på en tebutikk her i byen. Den er kanskje litt sterkere enn den man kjøper i vanlige krydderglass. Mannen min mente suppa var litt sterk, men han er litt vàr for krydder.
Distrea sa for siden:
åhhh, dette så digg ut. må testes :hungry:
Kanutten sa for siden:
Suppa var knallgod! Men ikke så særlig hot... :p
Distrea sa for siden:
Da blir det mer karry... når jeg får testa, men ting tar tid:rolleyes:
Paris sa for siden:
ser at det er eple i den... får litt dårlig samvittighet jeg da:o
og hva med buljongterninger?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.