Tiril77 sa for siden:
Hvor mye og hvor ofte?? Tar en spiseskje før hvert måltid.. Høres det bra ut.. Eller??? :confused:
Tiril77 sa for siden:
Hvor mye og hvor ofte?? Tar en spiseskje før hvert måltid.. Høres det bra ut.. Eller??? :confused:
mofe sa for siden:
Jeg aner ikke jeg.. men tenkte at denne tråden kunne vært greit å ha under kosttilskudd - lettere for andre å finne under rett underforum :)
Er det noen moderatorer der ute? :)
Daizy sa for siden:
Jeg lurer også på dette... Har akkuart kjøpt meg coocsa extra virgin.
Skal man virkelig spise 1 ss rett fra krukka???
Takknemlig for svar :)
Iset sa for siden:
Ja, du kan spise rett fra krukka, det er vel 1-2 ss de anbefaler daglig. Men begynner du rett på 2 ss kan du fort bli kvalm, så prøv med en teskje eller spiseskje først. :)
themonk sa for siden:
...det er vel heller ingen øvre grense på mengde, bare sånn at det er sagt. Det gjør ikke noe å spise seg mett på cocosa. Selv fikser jeg ikke mer enn en teskje av den Extra Virgin-varianten (lurer på om jeg er allergisk eller noe), så jeg bruker bare den stekeutgaven. :rolleyes:
Iset sa for siden:
Men den stekevarianten har ikke de samme gode egenskapene som Virgin-varianten, trodde jeg. Men det er jo fett uansett. :)
Daizy sa for siden:
Men 'sånn ut fra skaldemanns prinsipper' så er det kanskje bra å ta før et måltid sånn at man starter med fett?
Jeg får prøve da, se om jeg klarer. Börjar forsiktig ja Iset :)
Takk for svar :klem:
mofe sa for siden:
Tips for at det ikke skal smake så vondt; hold for nesa, til du er ferdig med og svelge, og drikke litt vann.
Jeg brakk meg hver gang før, men nå går det lekende lett! :ja:
Daizy sa for siden:
Hvor masse spiser du av det per dag da Mofe?
Ja nese trikset kjenner jeg godt til ;) Men takk for påminnelse :klem:
Daizy sa for siden:
Nå har jeg fått ned 2 teskjeer cocosa. Lot de ikke smelte i munnen.... man skal vel ikke det? ugh
Som belønning ble det 1 teskje cashew nut butter mmm :sikle:
Brukte nese trikset ditt Mofe :D
mofe sa for siden:
Vel - jeg fikk ikke lov til å ta cocosa når jeg spiste høykarbo ;)
Men - om jeg klarer å få i meg 1 ss hver dag fremover, er jeg fornøyd :ja: Det er jo bedre enn ingenting! Om det er noe poeng å ta over 2 ss om dagen, vet jeg ikke.
Så bra at nesetrikset funka! :) Kan ikke helt skjønne at det skal være noen vits at det skal smelte i munnen, er jo like varmt i magen, liksom ;)
themonk sa for siden:
Jo, noen av de samme egenskapene har den da. :) Det er jo fortsatt rikelig med laurinsyre. Sikkert ikke like mye intakte vitaminer, mineraler osv...
Jeg orker uansett ikke å gå og rape kokosfett hele dagen. :rolleyes:
ssskaldeman sa for siden:
Jag fick några burkar Extra Virgin Cocosfett och en flaska UDO´s Choice för en vecka sen. Tidigare har jag bara använt cocosfett i matlagningen av och till, men den här varianten är inte avsedd för stekning. Jag avser ett prova de här tillskotten ett par månader för att se om det påverkar vikt och hälsa på något mätbart sätt. (Alla tester man gör bör pågå minst en månad, det tar tid för kroppen att ställa om sig...)
Jag tar en matsked (spisesked?) kokosfett på morgonen, tillsammans med maten, och en matsked UDO´s Choice till salladen senare under dagen. I övrigt äter jag ungefär som vanligt. Förmodligen har mitt kaloriintag ökat en smula, men det kommer kroppen säkert att reglera längre fram. Som vanligt äter jag så att jag är mätt en halvtimme efter måltiden och så att mättnaden sitter i minst fyra timmar.
Jag märkte igår att jag fick stoppa ner tröjan i byxorna, eftersom de satt lösare än vanligt. Det kan vara en tillfällighet, eller också kan det bero på tillskotten. Jag har ju höjt fettandelen i kosten.
Jag har ju ätit mycket animaliskt fett de senaste åren. Nu ska det bli intressant att se om vegetabiliska fetter kan konkurrera. Kokos är ju dubbelt så mättat som fettet på en biff, så det bör inte vara något problem. UDO´s är inne på Omega-tänket, och det har jag aldrig brytt mig om tidigare. Men det kan ju ligga något i det ändå.
När det gäller smaken så har jag inget problem med cocos ännu så länge. Jag tycker faktiskt att det smakar gott. UDO´s smakar hö och det vill jag inte äta från en sked. Men i salladen stör det inte.
Jag återkommer med rapporter om hur försöket utfaller.
Sten Sture
205gti16v sa for siden:
Du har forstått det:)
Cocosa extra virgin er god i delfiakake.
Kia sa for siden:
Hei er litt usikker på dette jeg hvor stor virkning skal dette ha?? Jeg blir litt kvalm bare ved tanken på olje rett ned. For meg er det ikke smaken, men konsistensen.. Men har det stor virkning burde jeg jo vurdere....sukkk:eek:
Nille sa for siden:
Har tidligere spist 2 ss Cocosa hver eneste dag i nesten 1 år. På meg hadde det ikke noen virkning på vekttap.
[color=purple][/color]
Jeg bruker det til steking fremdeles og hadde begynt å ta et par spiseskjeer nå (har ikke spist det siden i sommer). Må venne meg til det igjen. Denne gangen klarte jeg nesten ikke spise det - kvalmt. Men så har jeg hatt nok fett i kosten uten tilskudd - skal øve meg litt - for hud & hår har det utvilsomt en virkning på !
[color=purple][/color]
:D
donjuanwannabe sa for siden:
Hva er egentlig forskjellen på mettet fett fra kokos og fra dyr? Er det noen ernæringsmessig fordel å spise kokosfett kontra animalsk fett? Det tror ikke jeg. Og i tillegg til at det smaker vondt så er det utrolig dyrt også. Jeg har spist en boks Cocosa Extra V en gang og det holdt for meg ihvertfall. Nå spiser jeg heller smør rett fra boksen istedet, MYE billigere og MYE bedre. :) Men jeg kunne tenkt meg å prøvd å spise en fersk kokosnøtt engang. Det tror jeg hadde smakt bedre enn boks-varianten.
themonk sa for siden:
Det er vel forskjellig lengde på fettsyrene. Kokosfett inneholder veldig mye laurinsyre som har mange gunstige virkninger på kroppen. Det går vel ikke an å si at det ene er bedre enn det andre, fordi det har forskjellige egenskaper. Fett fra forskjellige dyr har også forskjellige egenskaper. Lammekjøtt inneholder mye stearinsyre, smør inneholder mye butyrensyre. En god blanding er fint.
Kristian sa for siden:
Jeg bruker selolje, mye mettet fett og tre typer omega 3, EPA, DHA, PHA. Tar jeg det før måltid kjenner jeg det sitrer i flesket og hodepinen ble borte etter første skje.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.